Ez a társulás (Picaro) némileg összefogná azokat a „hazátlan" kezdeményezéseket, amelyek művészileg értékesnek ígérkeznek, de nincs anyagi, vagy emberi háttér a megvalósításra. Fontosnak tartjuk, hogy azok, akik alkotni szeretnének, ne érezzék egyedül magukat ebben, legyen valamiféle biztonságos hátterük.
Műhelyünk nem zárt, mindig törekszünk arra, hogy a produkciók készítése során más-más társulatokból, vagy egyénileg érkező művészek találkozhassanak, és új szakmai közösséget alkotva dolgozhassanak.
Alapkoncepciónk, amely a kezdetek óta változatlanul érvényes, a szabad kezdeményezés és független megítélés elveire épül. Ez azt jelenti, hogy a Műhely nem emel ki semmilyen művészeti stílust, irányzatot, iskolát, hanem csakis a produkciók létrehozását, azaz az egyes művészeti - és nemcsak színházi - projektek megvalósulásához szükséges feltételrendszert igyekszik megteremteni.
A futó projekteket - különösen gazdálkodási és művészeti szempontból - egymástól teljesen függetlenül kezeli.
Ennek a kiindulópontnak megfelelően a Picaro műfajtól függetlenül nyitott minden művészeti kezdeményezés felkarolására, amely e támogatást igényli. A műhely célja, hogy a "Picaro" név egy olyan nívót jelentsen, amelyre mindig érdemes odafigyelni.
Bár az alapítvány elsősorban színházi alkotások készítésére koncentrálódik, nem zárja ki más (képzőművészeti, zenei, tánc-, stb.) művészeti produkciók létrejöttének támogatását sem, elsősorban ezek egy produkción belüli találkozását szem előtt tartva.
Az eddigi munkák túlnyomó többségének a Szkéné Színház adott otthont, melyet a magyar alternatív színházi élet egyik fellegváraként tartanak számon.
Ennek ellenére a Picaro az "alternatív" jelzőt nem kívánja magára vonatkoztatni, mert egyrészt az alapítók nézete szerint a színház kétféle lehet: jó és rossz, másrészt mert rendelkezik tradicionális színházi tapasztalatokkal is, melyeket éppúgy használ, mint a kortárs tánc vagy a modern színházak eszközeit.
Szólj hozzá!