- Gregorián énekek, Leoninus, Perotinus, Beethoven, Schubert, Webern és Kurtág művei
Mit csinál a zenekarban a brácsa, ha dallamot is ritkán kap, és a basszust sem ő játssza? Miért van szükség karmesterre, ha olykor nélküle is működik egy zenekar? Milyen feladatai vannak egy operarendezőnek, és vajon hiányozna-e az énekeseknek és a közönségnek, ha nem lenne? Mi a szerepe a kottának a klasszikus zenében, ha számos zenekultúra (népzene, jazz, gregorián stb.) el van és volt nélküle? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Zeneakadémia ifjúsági sorozata, amelynek harmadik alkalmával a furulyaművészként, tanárként és a középkori illetve reneszánsz repertoárt megszólaltató A:N:S Kórus vezetőjeként ismert Bali János fogja bevezetni a gyerekeket az európai kottaírás rejtelmeibe. Szó lesz azokról a különös pöttyökről és vonalakról, amelyek nagyjából 1200 éve tűntek fel különböző gregorián kéziratokban, s amelyekből hosszú évszázadok alatt kialakult az általunk ismert kottaírás. Megtudhatjuk azt is, hogy mi az a zenében, amit a kotta nem tud megmutatni, hogy miként küzdöttek gondolataik minél pontosabb lejegyzésével a zeneszerzők, s hogy a 20. században milyen kísérletek történtek a hagyományos kottaíráson való túllépésre.
Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont
Szólj hozzá!