MŰSOR:
Liszt Ferenc: Angelus!
Orlandus Lassus: Christe, Dei soboles
Orlandus Lassus: Surgens, surgens Jesus
Liszt Ferenc-Dukay Barnabás:
Pater noster a Rosario-hoz
(két altfuvolára, basszusfuvolára és vonós kamaraegyüttesre)
Eberhardt Wüllner: Sonata
Liszt Ferenc-Dukay Barnabás:
Pater noster a Rosario-hoz
(két hegedűre, mélyhegedűre és vonós kamaraegyüttesre)
Orlandus Lassus: Prophettiae Sibyllarum
Orlandus Lassus: I. Sibylla Persica
Orlandus Lassus: Recordare Jesu pie
Liszt Ferenc-Dukay Barnabás:
Pater noster a Rosario-hoz
(két klarinétra, basszetkürtre és vonós kamaraegyüttesre)
Johann Sebastian Bach: 4. Brandenburgisches Konzert BWV 1049
KÖZREMŰKÖDIK:
Anima Musicae Kamarazenekar
Művészeti vezető: G. Horváth László
Qaartsiluni Ensemble
Művészeti vezető: Rozmán Lajos
Milan Pala - hegedű
Rákóczy Anna - fuvola
Kiss Ágota - fuvola
Vezényel: Rozmán Lajos, Dukay Barnabás,
Kéringer László
Egy program: születik.
Tehát jó esetben nem praktikus és racionális szempontok hozzák létre, hanem megsejtések, ráérzések idézik föl először a csíráját, aztán egyik darabot a másik után, egymásból következtetve, kapcsolódóan vagy éppen ütköztetve egymással.
Az Anima Musicae kamarazenekar és a Qaartsiluni Ensemble első közös munkáját bemutató koncert műsora is ilyen szálakból szövődött többrétegű és sok jelentéstartalmú mesévé.
A kiindulópont Dukay Barnabás műve, amely Liszt-vonatkozásával, archaikus hangütésével viszonylag rövid terjedelme ellenére is meghatározza az műsor zenei közegét; személyes ajánlásaival pedig föltárja két előadói közösség közös munkájának a lehetőségét.
A műfajukban a Dukay-sorozattal rokon, négy-, öt-, és hatszólamú Lassus-motettákat mély fuvolákon és mély klarinétokon fogjuk megszólaltatni.
Közös nevezőnek mindezekhez a IV. Brandenburgi verseny kínálkozott, hogy a végtelenségérzetet a feladatok szintjén is teljessé tegye.
A Wüllner Sonata pedig egyelőre hadd maradjon talány - jelzőtábla az elképzelhetőből az elképzelhetetlenbe vezető úton.
(Rozmán Lajos)
Szólj hozzá!