Ha a latin ábécében elfoglalt helyük szerint adjuk össze a Bach név betűinek sorszámait, tizennégyet kapunk - éppen ennyi tétel szólal meg ebben a sokszínű műsorban.
Egy izgalmas keresztmetszet a barokk zeneszerző grandiózus életművéből.
Lesz francia stílusban és Vivaldi módjára, olasz stílusban komponált és átkomponált darab, valamint elhangzik a variációs barokk műfaj, a passacaglia egyik legfenségesebb alkotása. Bach az érdeklődésének középpontjában álló lutheránus népéneket is többféle módon dolgozta fel műveiben, így a koncerten hallhatunk korálmotettát, cantus firmusra írt, továbbá variációs formában megszólaló korált. A zeneszerző talán legelvontabb opusából, A fúga művészetéből egy különleges tétel szólal meg: a kánonként belépő második szólam az első szólamot úgy szólaltatja meg, mintha tükröt helyeznénk a kottára, horizontálisan - és a zene még így is csodálatos!
A Bach és a barokk billentyűs muzsika avatott előadóinak számító művészek élnek a Müpa orgonájának azon különleges adottságával, hogy a közvetlenül a sípok előtt elhelyezkedő, azokhoz mechanikus módon kapcsolt játszóasztalt is használják - ez a szerkezet érzékenyebben reagál a játékos billentésére -, valamint az alsó, elektronikus módon a sípokhoz kapcsolt játszóasztalt is igénybe veszik.
J. S. Bach: G-dúr fantázia (Pièce d'orgue), BWV 572 (Très vitement - Gravement - Lentement)
J. S. Bach: Dies sind die heil'gen zehn Gebot, BWV 678
J. S. Bach: Passacaglia, BWV 582
J. S. Bach: Komm, Gott, Schöpfer, heiliger Geist, BWV 667
J. S. Bach: d-moll concerto Vivaldi nyomán, BWV 596 (Bevezetés - Fúga - Largo - Finálé)
J. S. Bach: Wenn wir in höchsten Nöten sein, BWV 668a
J. S. Bach: e-moll prelúdium és fúga, BWV 548
J. S. Bach: Tükörfúga (Fuga a 2 Clav.) A fúga művészetéből, BWV 1080
Rendező: Müpa
Szólj hozzá!