Kerek egy évszázada hunyt el a Sába királynője magyar-osztrák szerzője, a keszthelyi születésű Goldmark Károly (1830–1915).
A manapság bántóan ritkán emlegetett és játszott szerző korának ünnepelt komponistája volt, elsősorban német nyelvterületen. Nem kétséges, Goldmark ismerte a nagy titkot, amely művészetének fontos inspirálóit, Lisztet, Brahmsot és Schumannt is népszerűvé tette: az ösztön és a mesterségbeli tudás pontos arányát, az impulzív mondandó és az átgondolt szerkesztés szép rendjét. Kamara- és énekdarabjai is tökéletesen példázzák ezt az izgalmas kettősséget: részint harmonikusan simulnak bele a 19. század nemes hagyományába (ezt e koncerten Brahms és Schubert társított művei hivatottak igazolni), másrészt elvéthetetlenül egyedi hangon szólnak. A különleges érzékenység előadói oldalról is garantált ezen az estén. A vibráló tehetségű Banda Ádám hegedűművész tekintélyes hazai és nemzetközi versenyek díjazottja; Rohmann Ditta csellista Perényi Miklós tanítványa (ami mindent elmond); Wiedemann Bernadett Liszt-díjas mezzoszoprán pódiuménekesként éppoly izgalmas jelenség, mint az operaszínpadon; Hlavacsek Tihamér zongoraművész pedig valóságos Goldmark-szakértő, hiszen a posztromantikus mester összes zongoradarabjának tematikus első kiadása éppen az ő nevéhez fűződik.
Program:
Goldmark: D-dúr hegedű-zongora szonáta, op. 25
Goldmark: F-dúr gordonka-zongora szonáta, op. 39
szünet
Brahms és Goldmark dalai Schubert:
B-dúr trió (D. 898)
Közreműködik:
Banda Ádám (hegedű), Rohmann Ditta (gordonka), Wiedemann Bernadett (mezzoszoprán), Hlavacsek Tihamér (zongora)
Szólj hozzá!