A ghánai származású Sena Dagadu a mai honi könnyűzene egyik meghatározó alakja, számtalan korábbi és jelenlegi formációja közül többek között a Barabás Lőrinc Eklektricből és az Irie Maffiából ismerhető.
Az énekesnő First One című debütáló lemeze után közel tíz évvel, tavaly jelent meg Lots of Trees című albuma, melyen az alapjában soulos, r&b-s hangulatot színezik elegánsan a ska, a jazz, a reggae, a gospel vagy akár az afrobeat stílusjegyek.
''Sena elsőrangúan tud fülbemászó dallamokat írni, amik úgy felelnek meg műfaji követelményeknek, hogy egyéni ízük van.'' - olvasható a Quart lemezkritikájában, s valóban, ebben a különleges zenei gardróbban található ruhák mind nagyon jól állnak Senának.
Az énekesnőt már korábban sem kellett unszolni egy-egy szokatlanabb zenei kalandra: az egyre nagyobb sikereknek örvendő Shakespeare-szonetteket feldolgozó projektjében, a W.H. elnevezésű zenekarban például az improvizatív zene és jazz világából ismert muzsikusokkal játszik.
A mostani együttműködés így nem teljesen új keletű, a W.H. dobosa, G. Szabó Hunor egyben a Dzsindzsa ütőhangszerese is, továbbá a szaxofonos zenekarvezető Weisz Gábor is dolgozott már Senával stúdiófelvételeken.
A tavaly decemberi bemutatkozó koncertet követően a formáció most ismét az Opus-ban mutatja meg, hogy az eredetileg instrumentális Dzsindzsa-szerzemények hogyan szólnak Sena szövegeivel, illetve az énekesnő dalai miként helyezkednek bele egy jazzes közegbe.
Közreműködik:
Weisz Gábor - szaxofon
Hock Ernő - nagybőgő
G. Szabó Hunor - dob
Vendég: Sena - ének
Szólj hozzá!