Budapest 2017. Feb. 18. (19:45)

Kamarazene korhű hangszereken 2.


Kamarazene korhű hangszereken 2.

Program: Wolfgang Amadeus Mozart: Esz-dúr divertimento, K. 563
Johannes Brahms: Esz-dúr trió, Op. 40

Közreműködők: 
Lesták Bedő Eszter, hegedű
Csoma Ágnes, brácsa
Kousay Mahdi, cselló
Szőke Zoltán, kürt
Fülei Balázs, Graf zongora

Idősebb magyar zenekedvelők talán még emlékeznek rá, valamikor a múlt század hetvenes-nyolcvanas  éveinek fordulóján, a historikus előadásmód itthoni megjelenésekor a Muzsika című szaklapban nagy vita zajlott arról, hogy vajon honnan lehet tudni régmúlt idők zenéjének előadásakor, hogy pontosan  mi is lehetett a szerzői szándék, hogyan adtak elő egy-egy művet keletkezésének idején, és hogy tudja-e valaki Bach telefonszámát. Ma már ez a vita is zenetörténet csupán. A nyolcvanas évek legelején Magyarországon megjelent az első, barokk és klasszikus zenére specializálódott régi hangszeres együttes, a Capella Savaria, amelyet aztán továbbiak is követtek. Ha a világ boldogabbik feléhez képest némi késéssel is, de a historikus előadások polgárjogot nyertek, és nagy táboruk van. A Fesztiválzenekar művészeiből alakult barokk együttes néhány éves története során bizonyított, nagyszerű koncertjeit a kritikai és a közönség rendre nagyon jól fogadja.  Új sorozatunk két koncertjén együttesünk művészei kamaraformációkban is bemutatkoznak.

Sorozatunk második hangversenye ott folytatja, ahol az első abbahagyta: 1765-ben a gyermek Mozart Londonban megismerkedett Johann Christian Bachhal, akinek személyisége és zenéje  formáló hatással volt rá. Az 1788-as év gazdag terméséből való a híres, hattételes Esz-dúr trió divertimentó, (Mozart egyetlen befejezett vonóstrióra írott darabja), amelynek drezdai bemutatóján a komponista a brácsa-szólamot játszotta. A nagy német zenetörténész, Mozart-életrajzíró, Alfred Einstein szerint ez Mozart egyik legnemesebb kompozíciója.

A kamarazene-irodalom egyik legszebb és méltán népszerű darabja, Brahms hegedűre, zongorára és kürtre írott Esz-dúr triója 1865 nyarán, Baden-Badenben kapta végső formáját, de a zeneszerző leveleiből tudjuk, hogy a mű első változatával már 1862-ben elkészült. Ezzel a romantikus kamarazene egyik magányos hegycsúcsát jelentő remekművel zárják második kamarakoncertjüket a Fesztiválzenekar barokk együttesének muzsikusai.

 
  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.

 

Szólj hozzá!


 Cirque de Margaret: Co Lee-cirkusz a Kristályban

Cirque de Margaret: Co Lee-cirkusz a Kristályban

Utolsó fejezetéhez érkezik Co Lee cirkuszos epochja, amely a Cirque de L’Homme [CDL] című, tavaly februárban debütált nagylemeze óta zajlik. A...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Slash visszatér!

Myles Kennedy & The Conspirators társaságában 2024. április 19-én lép fel az MVM Dome-ban.

A nő, aki kilenc nyelven énekel – jön, jön, jön Lara Fabian

Nem is olyan rég járt nálunk: 2022 októberében adott koncertet az Arénában. 2024. április 30-án egy másik helyszínen, az MVM Dome-ban fog fellépni.

Elhunyt a Supermanagement társalapítója és tulajdonosa, Ferich Balázs

Ferich Balázs neve onnan is ismerős lehet nektek, hogy a Blind Myself basszusgitárosa volt, majd amikor Tóth Gergővel kis kanyarok után önálló céget alapítottak – ez lett a Supermanagement –, ők vették a szárnyaik alá például a Wellhellót, Dzsúdlót és Azahriah-t is. A zenész-menedzser mindössze 36 éves volt.
Új koncertek