Schubert: 6. szimfónia, C-dúr, D 589
Schoenberg: Kamaraszimfónia, op. 9 (eredeti változat)
szünet
Webern: Szimfónia, op. 21
Schubert: 3. szimfónia, D-dúr, D 200
Bécs két arca – avagy a szimfónia metamorfózisa. Akár így is jellemezhetnénk Daniele Gatti és a Mahler Kamarazenekar estjét, melyen két fiatalkori Schubert-mű mellett a bécsi modernizmus két emblematikus alakjának egy-egy darabja szólal meg.
Daniele Gatti operakarmesterként él a köztudatban, de ha arra gondolunk, hogy bőséges lemezfelvételei között szimfonikus alkotások – például Csajkovszkij- és Mahler-szimfóniák – egész sora szerepel, akkor joggal tarthatjuk őt napjaink kimagasló koncertdirigensének is. Valójában Daniele Gatti mindig is egyensúlyt tartott az operaházi és a koncerttermi feladatok között: ugyanolyan szívesen dolgozik a Covent Garden, a Met vagy a Bécsi Opera zenekarával, mintChicago, Cleveland, New York, Bécs vagy London legjobb szimfonikus együtteseivel.
Daniele Gatti 2016-tól, Mariss Jansons utódaként vezeti az amszterdami Concertgebouw Zenekarát. Gatti korábban már dolgozott az Orchestre National de France zeneigazgatójaként, vezette a brit Royal Philharmonic együttesét, volt a római Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia vezető karmestere, a brit Királyi Opera első számú vendégkarnagya, a bolognai Teatro Comunale zenei vezetője és a Zürichi Opera vezető dirigense is.
Szólj hozzá!