Ének karnyújtásnyira Meláth Andrea és Dráfi Kálmán Dalciklusok a XX. század első feléből
„Kristálytiszta intonáció és tökéletes stílusérzék”, „eredeti és sugárzó egyéniség”, „természetesen gazdag és lágy tónus” – e fordulatokkal írja körül a nemzetközi kritika Meláth Andrea énekművészetét. A Liszt- és sokszoros Artisjus-díjas mezzoszoprán, a Zeneakadémia Ének Tanszékének vezetője a 20. századi zene értő és elkötelezett tolmácsolója – amint erről a műsor összeállítása is árulkodik. A kuriózumszámba menő programban igazi ínyencségek hallhatók. Debussy dalciklusa Pierre Louÿs erotikus verseire; Britten sorozata angol, illetve skót költők (William Blake, Robert Burns, Robert Greene, Thomas Randolph és John Phillip) lírája alapján; az első francia prózaversek 18. századi szerzője, Évariste de Parny sorai Ravel által megzenésítve; valamint Mahler katartikus Friedrich Rückert-adaptációja. Az otthonosság érzetét Bartók szlovák népdalfeldolgozásai biztosítják, a tökéletes dramaturgiát pedig a vokális művek közé ékelődő Debussy és Rahmanyinov zongoradarabok. Utóbbiak idejére – mindannyiunk örömére – a Zeneakadémia tanszékvezetője, Dráfi Kálmán (aki egyébként Fischer Annie-tanítvány) kísérőből szólistává lép elő. Perényi Miklós gordonka- és Drahos Béla fuvolaművész közreműködése teszi teljessé az élményt.
Műsor:
Debussy: Bilitis-dalok
Britten: A charm of Lullabies, op. 41
Debussy: Két zongoradarab
Ravel: Chansons Madécasses
Közreműködik : Perényi Miklós (gordonka); Drahos Béla (fuvola)
szünet
Mahler: Gyermekgyászdalok
Rahmanyinov: Két etüd zongorára
Bartók: Falun (BB 87/a)
Meláth Andrea (ének); Dráfi Kálmán (zongora)
Szólj hozzá!