Szerelem és halál
- Lachner:
- Stabat Mater, op. 154
- Gallus:
- Ecce quomodo moritur justus
- Nees:
- Passio Super Galli Cantu (magyarországi bemutató)
- szünet
- Macfarren:
- Hét Shakespeare-dal
- Vajda János:
- Hajt az idő (ősbemutató)
- Eben:
- Szerelem és halál
Erdei Péter karnagy neve fogalom a zenei életben. Évekig vezette a Magyar Rádió Énekkarát, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem címzetes egyetemi tanára, érdemes művész. Töretlen elhivatottságát jelzi, hogy 2010-ben friss diplomásokból és végzősökből énekkart verbuvált és – egy három évtized után megszakadt hagyományt fölélesztve – megalapította az Új Liszt Ferenc Kamarakórust. Koncertjüket Franz Lachner, a Beethoven utáni nemzedék egyik jelentős zeneszerzőjének szólistákra és kórusra írott Stabat Matere indítja, ezt követően pedig napjaink flamand kóruskultúrájának egyik meghatározó alakjától, a tavaly elhunyt Vic Neestől hangzik el a Passio Super Galli Cantu alig négy évvel az ősbemutatója után. A mű a reneszánsz Jacobus Gallus egyik motettájára épül, amely ugyancsak szerepel a hangverseny műsorán. A viktoriánus Anglia zeneéletében fontos szerepet játszó, karnagyként, zeneszerzőként és zenetörténészként egykor egyaránt aktív George MacFarren Shakespeare-feldolgozásai után két kortárs művel zárul a hangverseny: a kórusirodalmat már eddig is számos nagyszerű darabbal gazdagító Vajda János új kompozíciójával, illetve a 20. századi cseh zeneszerzés egyik legjelentősebb alakjának, Petr Ebennek 1964-es darabjával.
Rendező:Zeneakadémia Koncertközpont
Szólj hozzá!