Műsor:
John Plummer: Missa sine nomine
Johannes Ockeghem: Intemerata Dei Mater
Guillaume de Machaut: Le lay de la fonteinne
Közreműködők:
A:N:S Chorus
Vezényel: Bali János
Az A:N:S Chorust Bali János — azóta Liszt-díjat elnyert művész — alapította 1993-ban, elsősorban a nagyszabású reneszánsz vokális darabok előadására.
A Hungaroton Classicnál felvett hat lemeze a világ legnevesebb lemezkritikai fórumainak — Gramophon (GB), Diapason (F), klassik.com (D), medieval.org (USA) — legnagyobb elismeréseit nyerte el.
Bérletsorozatunkba négy különleges műsor került, melyek műsora az Ars Novától a kora klasszikáig a vokális muzsika legizgalmasabb darabjaiból válogat:
A „Forrás dalai” az első modern művész, a 14. századi költő és zeneszerző Guillaume de Machaut egyik legmegkapóbb alkotása: hatalmas, fél órás, háromszólamú dal, mely a Szentháromság misztériumáról elmélkedik. Plummer miséje a 15. századi angol zeneszerzés egyik legérdekesebb műve; Ockeghem motettája pedig, mellyel testéből távozó lelkét ajánlja az égiek oltalmába, az 1500 körüli évek egyik legnagyszerűbb remekműve.
Jacob Obrecht geometrikus-konstruktív reneszánsz művészetét egy eddig alig előadott miséje és pompás ötszólamú motettái mutatjuk be.
Salomone Rossi héber nyelvű korabarokk zsoltárai és dalai nem csupán különös édességet kínálnak a fülnek, de az európai zsidó kultúra egyedülálló emlékét is jelentik.
A második Bach-fiú, Carl Philipp Emanuel oratóriuma pedig a klasszika és romantika egyik forráspontját rejti, s ugyanolyan szimbolikus-emblematikus darabja a felvilágosodás korának és az érzékeny („empfindsamer”) stílusnak, mint Monteverdi Orfeója a barokknak.
Szólj hozzá!