KÖZREMŰKÖDŐK:
Szent Efrém Férfikar
Schola Cantorum Budapestiensis
Budapesti Vonósok
Szabóki Tünde - szoprán
Cser Péter - basszus
Komáromi Márton - tenor
Philipp György - bariton
Laborfalvi Soós Béla - bariton
Róbert György - blockflöte
Mezei János - orgona
Koncepció: Bubnó Tamás, Bubnó Márk, Bubnó Lőrinc
A londoni Westminster kerület nevét is maga a központi épület, az apátság adta: west minster azaz a minstertől, tehát a kelet felé néző székesegyháztól nyugatra található területet nevezik így, ahol a Plantagenet-kor óta az angol parlament székel, ahol a brit uralkodókat megkoronázzák és ahol a szigetország legélesebb elméi, legjobb komponistái, a történelmi "celebek" nyugszanak.
A Szent Efrém Férfikar 2013-ban a Notre Dame székesegyházat mutatta meg decemberi sorozatában több aspektusból, idén pedig az Apátságtól indulva a közönségünkkel együtt derítjük fel Westminster kerület legérdekesebb és legkülönfélébb arcait, Orlando Gibbons éteri motettáitól a zajos kocsmákban énekelt, főként a nőket és az italt magasztaló nótákig.
Három koncerten teszünk virtuális sétát Westminsterben, három különböző perspektívából mutatjuk meg az ott született zenéket, amik indíttatásukban különböznek, de "angolságukban" mégis egyértelműen felfedezhető, hogy egy helyen születtek.
John Dryden és Henry Purcell közös munkájának gyümölcse az 1691-ben bemutatott King Arthur.
A Szent Efrém Férfikar és a Budapesti Vonósok közös előadásában az opera teljesen újraértelmezett formában kerül bemutatásra, az eredetileg igen vaskos mitologikus szöveget felváltja két képzeletbeli futballcsapat az Eastminster és a Westminster FC vérre menő vetélkedése.
Szólj hozzá!