A kamarakoncert Winkler Nóra és Topor Tünde korszakokon és kontinenseken átívelő képzőművészeti előadásával egészül ki, amely 18:30-kor kezdődik a BMC könyvtárában.
Különleges élményben lehet részünk ezen az estén, hiszen előfordulhat, hogy a Budapesti Fesztiválzeneker komolyzenészei – szigorúan szerzői utasításra – bolondoznak, s meglehet, hogy a zongorista is teljes karral üti a hangszerét... A pikoló a legmagasabb, a tuba a legmélyebb regiszterekben mozog, a klarinét pedig úgy szól majd, mint egy elektromos gitár. Lesz minimálzene, fergeteges lovagló ritmusok, némi Pink Floyd-utánérzés és rengeteg meglepetés.
A műsor – a BFZ művészeinek kommentjével
Gilad Cohen: Trió furfangos klarinétra, bánatos csellóra és töprengő hárfára
"Egy olyan művet mutathatunk be Magyarországon, ami kiállja az idő próbáját, és amit a közönség nagy része újra és újra meg fog hallgatni otthon a YouTube-on." (Polónyi Ágnes hárfaművész)
Galina Usztvolszkaja: Composition 1 („Dona nobis pacem”)
"Nem a művészeket kell nézni az előadás alatt, hanem magát a zenét kell érezni, mert hihetetlen őszintén üzen mindannyiunknak." (Bazsinka József tubaművész)
Orbán György: Zongorás trió
"A főtémát akár jazzesnek is mondhatnám, a melléktéma pedig olyan, amit az ember szívesen dúdol újra és újra.” (Kádár István hegedűművész)
Philip Glass: 2. vonósnégyes
"Színházi zenének készült, Beckett hasonló című darabjához, s csak később döntött úgy, hogy önálló kvartetté dolgozza át a művet" (Gál-Tamási Mária hegedűművész)
Kurtág György: Bagatellek
"Kurtágot játszani mindig óriási kihívás..." (Fejérvári Zsolt nagybőgőművész)
Szólj hozzá!