A zenehallgatás leggyakoribb módja ma már online streamszolgáltatóknál történik (Spotify, Apple Music stb.), a zenészek pedig átalakították a zenéik megjelentetését, hogy lépést tartsanak a legújabb trendekkel.
Az UPROXX oldal a Discogs kimutatásai alapján összefoglalja, hogy a megjelentetett zenék mennyisége az 1960-as évek óta körülbelül a hétszeresére nőtt. Mivel a zenészek a stream szolgáltatóktól is pénzhez jutnak, ez a szám egyre csak növekedni fog.
Neil Shah, a Wall Street Journal tanulmány szerzője azt látja, hogy a hiphop dalok területén is nagy a változás: a SoundCloud-ra 30%-al több dal került fel idén januárban, mint tavaly ilyenkor. Szerinte ez is a streaming oldalak növekvő népszerűsége miatt lehet.
„A CD-kkel és a letöltésekkel ellentétben, amik csak egyszeri bevételt hoznak, a streamelések utáni pénz egyre csak növekedni fog” – olvasható Shah cikkében. „A nagyobb nevű zenei kiadók is ezek alapján gondolják újra a stratégiájukat, hogy versenyben maradjanak a piacon”.
A tavalyi évben 15000 albumot adtak el (fizikai vagy digitális formában), ami jóval kevesebb, mint a 2000-es statisztika szerinti 36000 példány.
Persze a több zene nagyobb változatossággal is jár. A hallgatók több dal közül tudják kiválasztani, hogy mit is akarnak hallgatni, így az előadókon nagyobb a nyomás, hiszen
ha az embereknek nem tetszik az aktuális daluk, másodpercek alatt találnak mást.
„Ennek hosszútávú hatását az előadókra még nem ismerjük, az még a jövő zenéje” – jelenti ki az UPROXX. A streaming szolgáltatók mindenesetre nem lassítanak a tempón.
Szólj hozzá!