Egy kifejezetten könnyen kezelhető, szakmai szempontok alapján szűrhető digitális Zenekönyvtárat. A felület óriási segítség lesz mindazok számára, akik zenei tartalmat keresnek. Egyszerűen beléphetnek az oldalra, ahol aztán kedvükre barangolhatnak a stílusok, hangulatok, sebesség, sikeresség, kiadás éve és egyéb csoportokba rendezett dalok között.
Vége a kilátástalan stockzene keresgélésnek és az elérhetetlen vagy egyszerűen csak méreg drága külföldi slágerek hajkurászásának.
A digitális felmérések szerint a magyar YouTube fogyasztók több mint a fele csak hazai zenét hallgat. Beszédes adat ez a reklám- és filmszakmának, amely számára a Gold Record Zenekönyvtára egy olyan felhasználóbarát platformot hozott létre, ahol elérhető több mint két évtizedes zenei gyűjteményük.
A nemzetközi sztárok zenéit felvonultató adatbázisokkal szemben jó érv lehet, hogy sokkal gördülékenyebben tud haladni a munka és a dalok előadói és szerzői is élhető közelségben vannak. Egy magyar zenész sokkal rugalmasabban tudja átszabni a meglévő dalt a közös munka során felmerülő igényekre, és nem utolsósorban az előadó is könnyebben bevonható egy keresztpromócióba vagy bármilyen egyéb kreatív együttműködésbe. A dalok felhasználásához a kiadói engedély mellett szerzői engedélyre van szükség, amelynek az elintézése szintén egyszerűbb ebben az esetben.
„A nemzetközi slágerek – a rádiós játszásoknak is köszönhetően – hamarabb beugranak egy kreatív szakembernek vagy producernek. Többször kértek tőlem már reklámos kollégák segítséget egy-egy ilyen dal felhasználáshoz, és amire kiderül, hogy egy világszintű kiadó nem megy bele ebbe, addigra már a reklámcég ügyfelei beelélték magukat, és csalódás lesz a vége. Ezt lehet elkerülni a Zenekönyvtár használatával. Rossz beidegződés az, hogy ha például egy Shakira dalt nem lehet megszerezni, akkor már neki se futnak egy Margret Island vagy egy Honeybeast slágernek, amelyekkel valójában a mélyebb érzelmi kötődés miatt is hatékonyabb tud lenni a kreatív tartalom. Ezt számos esetben megtapasztaltuk” – foglalja össze Molnár Gábor, a Gold Record alapítója és ügyvezető igazgatója.
A mostani helyzetben kifejezetten pozitív üzenet, ha a magyar reklámosok és filmesek a magyar zenészekkel összefogva kölcsönösen segítik egymást.
zenekönyvtár, gold record, reklám, kreatívok, szerzői jogdíj, magyar zene
Szólj hozzá!