Beethoven örök, világszerte az ő művei csendülnek fel a legtöbb hangversenyen.
III. (Eroica) szimfóniája az emberi nagyságról, a hősi halálról és az örökérvényű megdicsőülésről szól, úgy, hogy az alkotó mindezt megrendítő kifejezőerővel mondja el. A hegedűverseny műfaját a XVII. században Vivaldi alkotta meg, azóta minden jelentős zeneszerző komponált hegedűversenyt, de egyetlen olyan mű van, amely minden elődjének értékeit egyesíti egy magasabb rendű szintézisben, és utat mutat minden utána következő zeneszerzőnek: ez Beethoven Hegedűversenye.
Hangszeres szólisták között, egy bizonyos szinten fölül már lehetetlen rangsort felállítani. Ezek között a művészek között található Maxim Vengerov, akinek játékát megbabonázva hallgatják a világon mindenütt. A legendás orosz hegedűiskola folytatója, ahogy játszik, az maga a csoda. Karmesterünk, Takács-Nagy Gábor ragyogó hegedűművészi és kamarazenei pályafutás után kezdett vezényelni, korábbi tapasztalatait kamatoztatva, rendkívüli önkontrollal fejlesztve karmesteri tudását. Sikerei igazolják, hogy jó utat választott.
MŰSOR
Beethoven: Hegedűverseny
KÖZREMŰKÖDIK
VEZÉNYEL
Szólj hozzá!