Budapest 2020. Feb. 25. (19:30)

Bine Bryndorf


Bine Bryndorf

Izgalmas sugallatokat tartalmazhat egy hangversenyprogram - csak tudni kell meghallani az előadó üzenetét. A dán orgonaművésznő műsorának első hét számában - az est nagy részében - lenyűgöző „kerekasztal-beszélgetés” tanúi lehetünk. Bach meghívja elődeit, hogy eszmecserét folytasson velük zenei témákról.

2020. február 25. kedd
19:30 — 22:00

    J. S. Bach: e-moll prelúdium, BWV 548
    Buxtehude: d-moll passcaglia, BuxWV 161
    J. S. Bach: Allein Gott in der Höh' sei Ehr' - korálelőjáték, BWV 662
    Bruhns: G-dúr prelúdium
    J. S. Bach: Allein Gott in der Höh' sei Ehr' - trió, BWV 664
    Böhm: Vater unser im Himmelreich
    J. S. Bach: e-moll fúga, BWV 548
    Mendelssohn: VI. (d-moll) orgonaszonáta („Vater unser im Himmelreich”), op. 65, No. 6
    Nielsen: Commotio, op. 58

Izgalmas sugallatokat tartalmazhat egy hangversenyprogram - csak tudni kell meghallani az előadó üzenetét. A dán orgonaművésznő műsorának első hét számában - az est nagy részében - lenyűgöző „kerekasztal-beszélgetés” tanúi lehetünk. Bach meghívja elődeit, hogy eszmecserét folytasson velük zenei témákról.
Hogy miről? Például arról, milyen egy prelúdium Bach szerint, és hogyan vélekedik a prelúdiumkomponálás szabályairól a Bachnál húsz esztendővel korábban született, dán-német Nicolaus Bruhns. Bach is írt passacagliát, nem is akármilyent: ezen a koncerten megkérdezi nagy elődjét, a nála fél évszázaddal idősebb, dán-német Dietrich Buxtehudét (akinek művészete jelentősen hatott is rá), hogy ő hogyan csinálta. És Buxtehude válaszol, mindjárt a műsor második számában. Szóba kerül még - hogyan maradhatna ki? - a korál: Bach mindjárt kettővel rukkol elő, egy korálelőjátékkal és egy korálra írt trióval, de a nála huszonnégy évvel idősebb Georg Böhm sem maradhat adós: ő is mutat egy korált, ráadásul jól ismert dallamra. Kié az utolsó szó? Bach egy pompás fúgával zárja a jeles társaság szakmai diskurzusát.
Bine Bryndorf dán orgonaművésznő 1987 és 1991 között Michael Radulescu és Gordon Murray növendéke volt a bécsi Zeneakadémián, később Bostonban William Porter, Párizsban Daniel Roth óráit látogatta. Innsbruckban, Bruges-ben és Odensében orgona-, Melkben és Koppenhágában kamarazenei versenyeken ért el dobogós helyezéseket. Jelentős szólókarriert futott be, tanított Bécsben, majd Koppenhágában, 1996 óta ugyanitt templomi orgonista. Műsorában többször találkozunk dán szerzőkkel - a záró szám, Carl Nielsen kompozíciója is ilyen.

 
  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.

 

Szólj hozzá!


Nem az a tipikus sztár, de milliók rajonganak érte –  és most Magyarországra jön

Nem az a tipikus sztár, de milliók rajonganak érte...

Donny Benét, az ausztrál synth-funk zenész kopaszodó fejével, hódító bajuszával és fehér zakójával 2011 óta tartja lázban a világot...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Először koncertezik Magyarországon a Take That

Európai turnéjuk alkalmával a This Life című, novemberben megjelenő vadiúj albumukat a magyar közönségnek is bemutatják. A jelenleg trió felállásban tevékenykedő együttes – Anglia egyik legnépszerűbb fiúcsapata – több mint harmincéves pályafutása során először jön hozzánk, 2024. július 3-án friss lendülettel veszik be...

EGYÜTT A ROCK&ROLL-ért – 3 napos fesztivál koncertekkel Budapest szívében

A Rocky Monday Közhasznú Egyesület 2024. április 26-28. között, a VI. ker. Dessewffy utca 39 előtti szakaszon immáron negyedik alkalommal szervezi meg az "EGYÜTT A ROCK & ROLL-ért" elnevezésű zenés fesztiválját.

Amikor mindenki szerző a zenekarban – idén is izgalmas témákkal jön a Dalszerző Expo

Idén hetedik alkalommal szervezi meg az Artisjus a DEX Songwriting Expót. A rendezvényt 2018-ban indította el a szerzői egyesület azzal a céllal, hogy hiánypótló kezdeményezésként támogassa az információmegosztást és kapcsolatépítést a dalszerzői közösségen belül, valamint lehetőséget teremtsen a szakmai fejlődésre.
Új koncertek