Operaelőadás • Rendező: Fischer Iván • Vezényel: Fischer Iván • A Fischer Iván Operatársulat tánc- és énekkara, valamint a Budapesti Fesztiválzenekar korhű hangszeres előadása • A Fischer Iván Operatársulat, a Budapesti Fesztiválzenekar, a Müpa, A Vicenzai Operafesztivál és a genfi Grand Théâtre közös produkciója Claudio Monteverdi: La favola d’OrfeoBaráth Emőke (Euridice, La Musica)
Valerio Contaldo (Orfeo)
Michal Czerniawski (Pastore, Speranza)
Cyril Auvity (Pastore, Spirito)
Francisco Fernández-Rueda (Pastore, Spirito)
Peter Harvey (Pastore, Plutone)
Núria Rial (Ninfa, Proserpina, Baccante)
Antonio Abete (Caronte, Spirito)
Luciana Mancini (La Messagiera, Baccante)Jelmez: Anna Biagiotti
Koreográfia: Sigrid T’Hooft
Rendező: Fischer Iván
Vezényel: Fischer IvánFischer Iván operatársulatával évente egy új produkciót mutat be. Ebben a szezonban ez Monteverdi első operája, az Orfeo.A darab címe azért La favola d’Orfeo (Orpheusz meséje), mert ez volt az eredeti cím, ahogy a remekművet 1607-ben megismerhette a mantovai ősbemutató közönsége. A befejezés is más volt, mint a ma közismert finálé. Az eredeti szövegkönyvben az opera nem Apollón jóságos érkezésével és Orpheusz égbe emelésével végződik, hanem egy vad bacchanáliával és a főhős meggyilkolásával. Most ezt az eredeti koncepciót mutatjuk be, amelyben a hiányzó zenei részt Fischer Iván rekonstruálta.A tavalyi Falstaff-előadás sikeres alkotói állítják színpadra ezt a produkciót is, amelyet Budapest után Vicenzában és Genfben is láthat a közönség. A szólisták a világ minden tájáról érkeznek, a főszerepeket a magyar Baráth Emőke és az olasz Valerio Contaldo énekli. A táncosok a barokk gesztika egyik legnagyobb szakértőjével, Sigrid T’Hooft koreográfussal dolgoznak együtt, aki évek óta segíti a zenekar régizenei produkcióit.Fischer Iván Facebook-oldalán többrészes blogban írta le az Orfeóval kapcsolatos gondolatait. Elsősorban a titokzatos és mágikus hatású mitológiai dalnok kérdése izgatja, az, hogy milyen szerepet játszott ez a kultikus figura a reneszánsz és a barokk kor közötti átmeneti években. Leírja, hogyan ütközik a plátói szerelem a földi örömök megszállott híveivel, és miért választotta inkább a darab első, reneszánsz változatát erre az előadásra.
Szólj hozzá!