A kiváló magyar csembalóművész, Borsányi Márton a közelmúltban költözött haza Magyarországra, korábban Svájcban élt és dolgozott. Ott ismerte meg a nála néhány évvel fiatalabb brazil énekest. Kettejük műsora a 17. és 18. század zeneszerzőinek nemegyszer ritkaságszámba menő vokális darabjaiból áll, középpontban - a nagyböjt időszakához illőn - a bűnbánat és a feloldozás gondolatával, ám olyan műveket is hallunk tőlük, amelyek témája a szerelem. A műsor énekszámai között átvezetésként billentyűs darabok csendülnek fel.
Guilherme Roberto 1991-ben született a brazíliai São Paulóban. Diplomáját szülővárosa egyetemének zenei fakultásán szerezte magánének és hegedű szakon. Később a Zürichi Zeneművészeti Főiskola hallgatójaként tökéletesítette tudását. Énekes és karvezető, a World Youth Choir tagja. Repertoárja több évszázadot ölel fel a régizenétől a romantikus vokális irodalmon át a brazil kortárs repertoárig. Borsányi Márton 1984-ben Budapesten látta meg a napvilágot. Csembalóművészi diplomáját a lipcsei Felix Mendelssohn-Bartholdy Zeneművészeti Főiskola régizene tanszékén kapta meg, majd a bázeli Schola Cantorumban szerzett mesterfokozatokat continuo és együttesvezetés, valamint historikus improvizáció szakokon. Szólistaként és kamaramuzsikusként koncertezik, tíz éve egyházzenész. 2019 óta a bécsi Zeneművészeti Főiskola tanára. A két művész európai körképnek is beillő barokk műsorában becses ritkaságok mellett vérbeli régizenei slágerek is helyet kaptak: Giulio Caccini, John Dowland és Henry Purcell kompozíciója mindenképpen ilyennek számít.
Szólj hozzá!