A késő középkor és Mátyás király udvarának zenéje, majd Európa reneszánsz udvarainak muzsikája számos korábban teljesen ismeretlen hangszer megszületésének kedvezett. A lantok, sípok, virginálok és viola da gambák mellett olyan különleges hangszereket kezdtek építeni, mint az organistrum, a clavisimbalum, a különféle fidulák és rebecek, a nagy krummhornok, gemshornok és más különleges fúvóshangszerek. A barokk zenei korszakból még az avatott zeneérto?k is csak igen kevés zeneeszközt ismernek, pedig a 17-18. század bo?velkedik az elképeszto? hangszer különlegességekkel. A francia, itáliai és spanyol udvarok legkedveltebb instrumentumai között tartották számon a csodálatos barokk lantokat és a hosszúnyakú theorbát, amelyek közül a Mandel Együttes tagjai többet is megszólaltatnak majd. A legkülönösebb korszak a 18-19. század volt, amikor olyan híres zeneszerzo?k, mint Wolfgang Amadeus Mozart, Joseph Haydn, majd Liszt Ferenc, Hector Berlioz vagy Giuseppe Verdi mára teljesen feledésbe merült hangszerek megszületésénél bábáskodtak. Az együttes tagjai fáradhatatlan múltmento? igyekezettel és korhű előadásban szólaltatnak meg néhány különleges hangszertalálmányt, köztük a szerpentet, az ophicléidet és a trombulát.
Mandel Róbert - organistrum, vielle, violon de fer
Szentpáli Roland - serpent, ophicléide, serpent Forveille
Kállay Gábor - ének, blockflöte, trombula
Andrejszki Judit - ének, clavisimbalum, csembaló
Szabó Zsolt - viola da gamba, viéle
Benkő Mihály - arciliuto, theorba, barokk lant, barokk gitár
Várallyai Ágnes - zongora
Szólj hozzá!