- Mezei Szilárd - brácsa, ének, zenekarvezető
- Andrea Berendika - fuvola, altfuvola
- Bogdan Ranković - klarinét, basszusklarinét, altoszaxofon
- Burány Béla - szoprán- és baritonszaxofon
- Branislav Aksin - harsona
- Tijana Stanković - hegedű
- Keszég Ákos - hegedű
- Marina Džukljev - zongora
- Ivan Burka - vibrafon, marimba
- Malina Ervin - nagybőgő
- Csík István - dob, ütőhangszerek
Mezei Szilárd a vajdasági Zentán született és a mai napig ott élő, kivételes képességű brácsás, hegedűs, nagybőgős és zeneszerző. Lemezeit világszerte a jazz és az improvizatív zenék legnevesebb kiadói jegyzik; és sokak szerint ő a következő zeneszerző a magyar zenetörténetben, aki – egyfajta kontinuitást biztosítva, Bartók Bélát és Szabados Györgyöt követve – kivételes módon bánik a népzenével. Tavaly szeptettjével játszott az Opusban, ezúttal 11 tagú, Túl a Tiszán Innen Ensemble névre hallgató formációjával érkezik. A zenekar 2014-ben alakult, s a rákövetkező évben adta ki Vajdasági magyar népdalok címmel első dupla lemezét, melyet 2017-ben a szintén dupla Nem füstöl a zentaji gyár kéménye című követett, mely az angol Slam kiadónál jelent meg.
„Mezei Szilárd délvidéki, zentai származású akadémistaként, illetve Szabados György free jazz zongorista és zeneszerző tanítványaként sajátította el a kortárs kísérletező muzsikusok által továbbgondolt bartóki felfogást. Saját, archaikus alapokon nyugvó komponálási technikáját azonban – Szabados szellemében – úgy egészíti ki a tíztagú zenekar, ahogyan az Bartók népdalfeldolgozásaiban valószínűleg sohasem fordulhatott volna elő. Bartók Béla ugyanis sem komponálás, sem előadás közben nem használta ki a kottán túli improvizációs lehetőségeket. A Túl a Tiszán Innen Ensemble ezzel szemben az alapdallamok mögötti atmoszférát éppen a rögtönzött szólamok segítségével igyekszik érzékeltetni, természetesen a meghatározó ‘metaforma’ túljátszása nélkül.” (Papp Máté lemezkritikájából)
Szólj hozzá!