Menopauza 1170x180

Pogány Repülőtér


CímPécs, 7666, Pogány, repülőtér
Pogány Repülőtér

A repülőtér története

Pécs városának lakói először 1907-ben, az akkor megrendezésre került mezőgazdasági kiállításon találkoztak légijárművel, ami egy hidrogénnel töltött léghajó volt. Az első világháború után kijelölték a repülőtér helyét, ami a mai Uránváros helyén terült el.

Az 1920-as évek második felében, már rendszeresen szálltak fel repülőgépek innen. 1929-től, az akkor még titokban szerveződő légierő is telepített ide felderítő repülőgépeket, később pedig egy repülőszázad állomásozott a repülőtéren Vörös Kakas néven.

A második világháború után 1946. augusztus 1-én a Közlekedési Minisztérium hatáskörébe került a sportrepülés, és vele a Pécsi Repülőtér is. 1947-től Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság, a Maszovlet beindította Budapest-Pécs menetrendszerinti járatait, Li2P típusú gépekkel. 1948-ban megalakult a Pécsi Vasutas Sportrepülő Egyesület, ám a hatóságok, a határ közelsége miatt betiltották a repülést. A belföldi légi forgalom tovább bővült, amikor 1952 áprilisában beindult a Szeged-Pécs járat is. 1953. szeptember 26-án újra engedélyezték a sportrepülést Pécsen, megalakult a Pécsi MÁV Lokomotív Repülőklub, így megkezdődhetett mind a vitorlázó, mind a motoros repülés. A belföldi légi közlekedés vonzó jegyárai egyre több utast eredményezett. 1954 október 4-től beindult, a Budapest-Pécs-Kaposvár járat is. Az 1955-ös évtől a repülőtér közelében egyre több emeletes ház épült, ami jelentősen befolyásolta a repülést, így 1956 tavaszán a korábbi repülőteret megszüntetve egy újat alakítottak ki, a belvárostól 10 km-re délre, Pogány falu határában lévő réten. Itt kerültek kialakításra fogadóépület, irodák, hangár, majd üzemanyag tároló is. A rendszerváltásig sport és hobby repülőtér volt, a rendszerváltás után már mezőgazdasági célokat is szolgált, de 1994 április óta légimentőbázis is üzemel itt. Az önkormányzati tulajdonban lévő repülőtér, az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen 2003 áprilisától kezdődően megépült egy 1500 méter hosszú, 31 méter széles aszfaltborítású futópálya, 2004-ben pedig elkészült a légikikötő fény- és navigációs rendszere. A 2005. év őszétől 2006 tavaszáig tartó időszakban épült új fogadóépület elkészültével, és átadásával egy időben, nemzetközi menetrendszerinti járatot is fogadott a repülőtér, jelezvén, hogy ezzel bekerült, a világ légi közlekedésének hálózatába.

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


 KOlbászos BUCI-evő szépségversennyel fordul rá a Kobuci az őszre

KOlbászos BUCI-evő szépségversennyel fordul rá a...

Ha valaki evett már, az tudja: ezt a kaját lehetetlen szépen elfogyasztani. Most hat ember megmutathatja, hogy nincsenek lehetetlenek, mindezt szombaton,...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Még mindig nincsenek meg a Balkán Fanatik hangszerei – ősszel az Akváriumban zenélnek, hogy zenélhessenek!

Május 31-én elloptak egy turnébuszt, benne a zenekar – és mások – felszereléseivel. A cuccok azóta sem kerültek elő. A Balkán Fanatik most azt tervezi, hogy csapnak egy fergeteges Balkan-bulit az Akvárium NagyHalljában október 12-én, melynek a teljes bevételét hangszervásárlásra fordítják majd.

Girls Just Wanna Have Fun: Cyndi Lauper búcsúturnéja Budapestet is érinti

Egy évtizednyi szünet után egy utolsó lendületet vesz Cyndi Lauper: a Girls Just Wanna Have Fun búcsúturné budapesti megállója 2025. február 19-én a Budapest Arénában lesz.

A hamburger mellé hétvégenként bulit is adnak a Nyugati téren

Miközben a kiszolgálás zavartalanul folyik tovább, péntekenként és szombatonként 22 órától buli lesz a Nyugati Lounge-ban.

Újra látható Budapesten az IMA

Két előző mai hírünk miatt is aktuális ez a mostani: egyrészt ma meghallgattattak az imáink (Imagine Dragons), másrészt szóltunk a Coldplay WE PRAY című számáról is. Most jöjjön egy harmadik IMA.
Új koncertek