2011 egyik legnagyobb felfedezettje a brit Emika, akinek első albuma majd minden „év lemeze” listán előkelő helyet foglal el. A Ninja Tune legifjabb üdvöskéjét mindenütt „a dubstep megújítójaként” ünneplik, és zenéjében eredeti módon ötvöződik a dubstep, a bristoli triphop és jelenlegi lakhelye, Berlin minimálja. Ugyanakkor Emika kitör az undergroundból is, nagyszerű popdalokat ír és ad elő, tele finomsággal, rafinériával és eleganciával.
A cseh származású, ám Angliában felnőtt producer/énekesnő egyedi zenei világára hamar felfigyeltek, és nem véletlen, hogy az önmagát mindig megújító, a mai napig előremutató kiadónál, a Ninja Tune-nál kötött ki, és első lemeze nem egyszerűen óriási siker lett, de már-már „mainstream” kiadói koncepció szerint sorra jelennek meg róla a jobbnál-jobb kislemezek.
Persze nem csak a kiadók, hanem a zenészek-producerek érdeklődése is Emika felé fordult. Készített közös számot a szintén nagyon kurrens (és nem mellékesen az A38 Hajón áprilisban koncertező) elektronikus-kortárszenei-nujazz trióval, a Brandt Braur Frickkel (Pretend), illetve a hajón tavaly fellépett Jimmy Edgarral. Ez utóbbi az énkesnő albumáról legutóbb kiadott 3 Hours kislemezén működik közre: popos, már-már rádióbarát remixét önálló dalként (Hit Me) írta újra, sőt még dupla videóklipet is rendezett a két számnak. A klipek különlegessége és magyar vonatkozása, hogy szinte a teljes styling stáb magyar szakemberekből állt: Baksa Zsófi, azaz Sophie Rotas volt a stylist, Barsi Balázs a fodrász és Kertész Kata a sminkes, maga Emika pedig a klip(ek) egy részében Mojzes Dóra csipkekardigánjában feszít.
Emikára nagy hatással volt a kortárs elektronikus színtér egyik legfontosabb helyszíne, a berlini Berghain klub, olyannyira, hogy klub lemezsorozata, az Ostgut Ton ötödik darabja Emikának a klubban felvett „zajaiból” készült el. Producerként kíméletlen professzionalizmus jellemzi, nem véletlen, hogy „polgári” életében a világ vezető hangszoftver-gyártója, a Native Instruments hangmérnökeként dolgozik. Éteri, elszállós, ugyanakkor súlyos ütemek zuhogásával tarkított fellépései egyszerre vokális szólóestek és nagyszabású gépészkedések, aminek középpontjában mindig ott van Emika varázslatos személyisége.
Szólj hozzá!