Menopauza

Hanne Hukkleberg


Zenei stílusPop/Rock
Hanne Hukkleberg
Hanne Hukkleberg az, akinél a "gyermeki báj" nem (vagy nem csak) azt jelenti, hogy infantilisen énekel, hanem hogy mindent bátran és szabadon felhasznál, a keze ügyébe kerülő tárgyakat és műfajokat egyaránt.

Hanne az, akibe valóban azon nyomban bele lehet szeretni, mert bájos, gyermeki, pajkos, és nem fél izgalmas, oda nem illő hangokat bedobni előre nem látható pillanatokban, számok között és alatt is stílusról stílusra ugrálni, viccelni és komolykodni, játszani.

Hanne Hukkelberg persze nem csak gyermeki, sodró számaiban, külkönösen üde, friss, skandináv népdalok frissességét a színtiszta rock nyersességével ötvözi, van éle a dolognak, hisz tudja, hogy a gyermeki léthez hozzá tartozik a kegyetlenség is, s ha Hanne ennél kedvesebb lenne, akkor hollywoodi filmekben szerepelne delfinekkel.

A hangjában, a hajlításaiban eleve megvan ez, és debütáló lemeze, a Little Things (2004 Norvégiában, 2005 máshol) olyan természetesen és magától értetődően váltott sanzonról free jazzre, instant ható fülbemászó refrénről háztartási tárgyakon előadott csörömpölésre, hogy csakis rajongani lehet érte.

Ehhez képest a berlini utca-házszámról elnevezett Rykestrasse 68 egy komoly, érett album, amelyben ugyancsak vannak olyan ötletek, finom megoldások, amiket mondjuk a mainstream pop felől nézve akár avantgárdnak is nevezhetünk. Az egyik csúcspontnak szánt szám, a North Wind például írógép kattogásának ritmusára épül.

De nem akarok olyan zenét hallani, amiből süt az összes résztvevő (Hannén kívül a norvég elit, a Jaga Jazzist, a Shining és más együttesek tagjai) profizmusa - én azt akarom hallani, hogy megteremtik a spontaneitás illúzióját; el akarom hinni (hallani akarom), hogy a játékosok örömmel fedezik fel, milyen mókás is ritmikusan ütögetni az írógép billentyűit.

Hanne Hukkleberg zenéje erősen filmzenés és monumentális, még az intimebb pillanatokban is, s dalaiban olyan énekesnői teljesítményt hoz, amitől a Megasztár zsűrije egy emberként őrülne meg.

Nem véletlen, hogy Hanne Hukkleberg kísérleti melodramatikus popja avagy gyógyító easy listening-je a New York-i Papa Joes's tól a világ megannyi vezető koncerttermén át Norvégia egyik legkeresettebb exportcikke lett. Dalainak bája, szépsége, nőiessége és lángoló szenvedélye egy olyan ártatlan kinézetű és egyszerű megszólalású lányból szólnak hatalmasat, hogy abba könnyen bele lehet őrülni, beleszeretni pedig még könnyebben.

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


Azahriah, Halott Pénz, Beton.Hofi, Dzsúdló és mások már biztosan STRANDolnak

Azahriah, Halott Pénz, Beton.Hofi, Dzsúdló és mások...

Ha kicsit sűrítünk az időn, akkor azt mondhatjuk, hogy a Mikulás idén nemcsak csomagot/virgácsot (kinek érdemei szerint), hanem komoly bejelentést...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

A közönség nem tud élni a Demjén-musical nélkül

Valami egészen szokatlan történik az Erkel Színház körül: a jegypénztár előtt kígyózó sorok, több tízezer online vásárló néhány perc alatt, és olyan rendszerterhelés, amelyet korábban csak sportdöntők vagy világsztárok stadionturnéi okoztak. Mindez egy februárban induló musicalért, amely a Demjén Ferenc dalaira épülő...

Yamazaki, a véerfarkas – a különleges produkció háttere

Yamazaki, vagyis a VR-farkaskarakterrel fellépő Rakovics Benedek a hétvégén mutatja meg először a szélesebb magyar közönségnek különleges, japán ihletésű vizuális világát és modern pophangzását. A virtuális térből induló projekt már nemzetközi figyelmet is kapott, most következik a hazai megmérettetés.
Új koncertek