Hanne Hukkleberg


Zenei stílusPop/Rock
Hanne Hukkleberg
Hanne Hukkleberg az, akinél a "gyermeki báj" nem (vagy nem csak) azt jelenti, hogy infantilisen énekel, hanem hogy mindent bátran és szabadon felhasznál, a keze ügyébe kerülő tárgyakat és műfajokat egyaránt.

Hanne az, akibe valóban azon nyomban bele lehet szeretni, mert bájos, gyermeki, pajkos, és nem fél izgalmas, oda nem illő hangokat bedobni előre nem látható pillanatokban, számok között és alatt is stílusról stílusra ugrálni, viccelni és komolykodni, játszani.

Hanne Hukkelberg persze nem csak gyermeki, sodró számaiban, külkönösen üde, friss, skandináv népdalok frissességét a színtiszta rock nyersességével ötvözi, van éle a dolognak, hisz tudja, hogy a gyermeki léthez hozzá tartozik a kegyetlenség is, s ha Hanne ennél kedvesebb lenne, akkor hollywoodi filmekben szerepelne delfinekkel.

A hangjában, a hajlításaiban eleve megvan ez, és debütáló lemeze, a Little Things (2004 Norvégiában, 2005 máshol) olyan természetesen és magától értetődően váltott sanzonról free jazzre, instant ható fülbemászó refrénről háztartási tárgyakon előadott csörömpölésre, hogy csakis rajongani lehet érte.

Ehhez képest a berlini utca-házszámról elnevezett Rykestrasse 68 egy komoly, érett album, amelyben ugyancsak vannak olyan ötletek, finom megoldások, amiket mondjuk a mainstream pop felől nézve akár avantgárdnak is nevezhetünk. Az egyik csúcspontnak szánt szám, a North Wind például írógép kattogásának ritmusára épül.

De nem akarok olyan zenét hallani, amiből süt az összes résztvevő (Hannén kívül a norvég elit, a Jaga Jazzist, a Shining és más együttesek tagjai) profizmusa - én azt akarom hallani, hogy megteremtik a spontaneitás illúzióját; el akarom hinni (hallani akarom), hogy a játékosok örömmel fedezik fel, milyen mókás is ritmikusan ütögetni az írógép billentyűit.

Hanne Hukkleberg zenéje erősen filmzenés és monumentális, még az intimebb pillanatokban is, s dalaiban olyan énekesnői teljesítményt hoz, amitől a Megasztár zsűrije egy emberként őrülne meg.

Nem véletlen, hogy Hanne Hukkleberg kísérleti melodramatikus popja avagy gyógyító easy listening-je a New York-i Papa Joes's tól a világ megannyi vezető koncerttermén át Norvégia egyik legkeresettebb exportcikke lett. Dalainak bája, szépsége, nőiessége és lángoló szenvedélye egy olyan ártatlan kinézetű és egyszerű megszólalású lányból szólnak hatalmasat, hogy abba könnyen bele lehet őrülni, beleszeretni pedig még könnyebben.

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


Örök kérdés marad, hogy miért halt meg a P.Mobil angyalarcú gitárosa, Bencsik Samu

Örök kérdés marad, hogy miért halt meg a P.Mobil...

Ma lenne 67 éves Bencsik Sándor Samu (1952-1987), a tragikus sorsú gitáros, aki játszott a Beatrice, a Gesarol – később P. Mobil és a P.Box...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az orosz kultúra lovagja: interjú Emelianov Anatolijjal, a Royal Moscow Balett alapítójával

A kitartás személyes megtestesítője, akit az orosz kultúrához való hozzájárulásért lovaggá is ütöttek, balett-táncosként kezdte. A hattyúk tava című balettelőadását 2019-ben két alkalommal is láthatja a magyar közönség.

Sztárok, cirkuszi show és meglepetések: ilyen lesz az idei Szenes Iván-Emlékkoncert

Szenes Iván Emlékét az általa írt több ezer dalszöveg és számos színdarab mellett a lánya, Andrea által minden évben megszervezett koncert is őrzi, melyet a hagyományokhoz hűen idén is a „régi ház körül”, a Szenes Iván nevét viselő téren láthat és hallhat a közönség, szeptember 15-én.

Háromórás koncertet ad az Arénában a Dream Theater

Jövőre tizenkettedszer is eljön Magyarországra a Dream Theater. A világhírű amerikai progresszív metálzenekar 2020. február 8-án a Papp László Budapest Sportarénában ad mintegy háromórás koncertet.
Koncert.hu már a mobilodon is!
Koncert.hu Android alkalmazás Koncert.hu iPhone alkalmazás
Új koncertek