Marco Bailey


Zenei stílusEgyéb zene
Marco Bailey

Karrierjének kezdetén, a '90-es évek eleje / közepe táján, az Európa szerte igen közkedvelt new beat, majd pedig a hardtrance-hangzás követője volt. Már ezidőtájt megalapozta hírnevét, hiszen saját produkcióit a korszak meghatározó trance kiadói, mint például a Bonzai Records, a NEWS, vagy a Dance Opera tűzték rendszeresen megjelenésre. Első két önálló szerzői albuma, a „Planet Goa" (Dance Opera, 1995), és a „Global Warning" (Bonzai, 1997) is még az akkoriban trendi hardtrance jegyében készült.

A '90-es évek végén azonban egyre inkább a sokadik megújulását élő techno hangzás felé fordult. Sorra kezdte gyártani a figyelemreméltó techno-darabokat, melyek rögtön olyan elismert kiadók kínálataiban bukkantak fel, mint a Primate, a Zync, vagy az a Session Recordings, ami nem hivatalosan ugyan, de gyakorlatilag Marco és producertársa, Redhead vezetése alatt állt.

Kibontakozó tehetsége hamar szemet szúrt a nemzetközi tánczenei-szcéna egyik vezéralakjának számító Carl Cox-nak is, aki rögtön szárnyai alá vette Marcot, s 1999 végén leszerződtette új  kiadója, az Intec Records kötelékébe. Az itt megjelent „Play It Back"  című lemeze végül meghozta számára az igazi áttörést mind a közönség köreiben, mind pedig szakmai berkekben. Ugyancsak a 2000-es év krónikájához tartozik, hogy megjelent harmadik szóló nagylemeze, a Primate Recordings által napvilágra kerülő „Sacrifice And Dedication", melyen a trance-ütemeket végleg felváltotta a techno és az electro.

2001-ben jóbarátjával, Cristian Varela-val közösen útnak indították kiadójukat, a beszédes nevű Pornographic-ot, ahol saját trackjeik mellett olyan hozzájuk hasonló koncepcióval dolgozó művészeknek is folytonos megjelenési lehetőséget biztosítanak, mint például Umek, Gayle San, Redhead, vagy Felipe.

Marco kimeríthetetlen alkotói energiáját jól jellemzi, hogy a 2002-es évben MB Elektronics néven újabb kiadót alapított, hogy zökkenőmentesen jelentethesse meg az egyre több és jobb produceri munkáit. Az itt megjelent „Liquid Lab", „Capture", vagy „Challenger" című lemezei sok-sok techno dj lemezestáskájának alapvető kellékei voltak, nem is beszélve negyedik albumáról, az experimentalizmustól sem mentes „RudeBoy"-ról, mellyel kijelölte saját maga számára az elkövetkezendő évek hangzásvilágát.

A „RudeBoy"-on megkezdett nyomvonalon haladva 2004-ben ismét újabb kiadó, a kísérletezőbb hangvételű MB Selektions alapítása következett, ahol azóta olyan producerek is letették névjegyüket, mint Claude Young, Takaaki Itoh, vagy a Locotus.

Marco saját elmondása szerint egy igazi önmegvalósító típus, azzal a küldetéstudattal felvértezve, hogy az igazi techno zene iránt érzett szeretetével szórakoztassa a közönséget. Pontosan ezt teszi már hosszú évek óta: folyamatos utazás kelettől nyugatig és vissza, lángoló táncparkettek Riótól Tokyóig, az ő különleges egyszerre underground és funky techno hangzásával, időnként pedig finom tech-house-zal, vagy minimal témákkal megfűszerezve.

 

 

 

 

 

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


Félárú diákjegy is lesz az immáron újra magyar kézbe került Sziget fesztiválon

Félárú diákjegy is lesz az immáron újra magyar...

A fesztivál alapítója, Gerendai Károly visszatér stratégiai vezetőként, és újra magyar kézbe kerül Európa egyik legnagyobb rendezvénye. A...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

ELMARAD: Annie Lennox szelleme is velünk lesz: EURYTHMICS – Dave Stewart feat. Vanessa Amorossi az Arénában

Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója és zenei mozgatórugója nyári turnéja keretén belül – eredetileg 38 nap alatt 19 koncert szerepelt a tervben – 2025. július 29-én a Papp László Budapest Arénában lépett volna fel, de a budapesti – és még pár – állomást kivették a turnéból. (Nem kaptunk magyarázatot, miért.)

Arénakoncertet ad a zenekar, amely egy képregényhősről kapta a nevét

Miután lezúzták a Hellfest, a Rock am Ring és a Rock im Park színpadait, a Lorna Shore zenekar most egy európai headliner turné hírével rukkoltak elő.

A valóság és a paródia határán: Katy Perry az MVM Dome-ban

Tizenöt évvel a Firework ikonikus klipje után Katy Perry újra Budapesten járt – ezúttal azonban nemcsak dalokat, hanem egy egész világot hozott magával. A Lifetimes Tour hazai állomása a popkultúra, a digitális identitás és a női önmeghatározás határain mozgó multimediális show volt, ahol a camp esztétika egyszerre vált...

A 2017-es Sziget legkedvesebb rocksztárja visszatér Budapestre

Mac DeMarco a mindig laza és barátságos antipopsztár, aki általa csak jizz-jazznek nevezett lo-fi zenéjével vette le a lábáról mind a zenerajongókat, mind a kritikusokat. Nálunk utoljára 2017-ben járt a Sziget Fesztiválon, most azonban eddigi legnagyobb magyarországi önálló koncertjére készül nemrég kiadott új lemezével június...
Új koncertek