SASHA


Zenei stílusDance / Club / DJ
SASHA
Vannak DJ-k, akik előkerülnek, játszanak különbözö felvételeket, s megtáncoltatják az embereket. Aztán vannak producerek, akik táncparkett-döngetős zenéket írnak, majd ezek a DJ-k egyszercsak mind eltűnnek a semmiben, ahonnan előkerültek. Nagyon kevés olyan ember van a dance szcénában, akik mindkét területen tehetségesek és sikeresek, s fenn tudtak maradni az első népszerűség-hullám után, sőt, felül is múlták azokat az évek során. Nos, ha valaki, akkor Sasha minden szempontból a csúcson van - és ez így megy már évek óta.

Annak idején Sasha ügyesen lovagolta meg ezt a bizonyos első hullámot Észak-Angliában a '90-es évek elején, s Alexander Coe egy varázsütésre a leghíresebb, legnagyobb tiszteletnek örvendő DJ lett a világon.

 

Egyszerűen azért, mert tud bánni a zenével. Tudja, hogyan kell jó zenét csinálni. Nincsenek nála műfaji vagy stílusbeli határok, mindent használ, amit csak jónak talál, legyen az electro, trance, breakbeat, progresszív vagy deep house. A legjobb DJ-k tudják, mit jelent DJ-nek lenni: olvasni az emberek gondolataiban, s a megfelelő pillanatban a megfelelő csapokat kinyitni, hogy elszabaduljanak az érzelmek és indulatok, s felejthetetlen utazás legyen az éjszakából. Sasha mindig is arról volt híres, hogy mindezt mesterfokon művelte, s univerzális varázserejével nemzetközi szinten is példa nélküli rajongótábort gyűjtött maga köré.

 

Ez azonban mégsem varázslat, hanem hosszú évek kemény munkájának gyümölcse...

 

A kis Alexander egy Wales-i kisvárosban született és nevelkedett. Már kisbabaként bemutatkozott a Motown kiadónál, s egész kisgyerekként kiderült, hogy tehetségesen zongorázik. A nevelőanyjától kapta az első zongoraleckéket. Akkoriban persze ő utálta ezt az egészet, de később, amikor az első stúdiómunkáin dolgozott - s ó, hogy ez mennyire jellemzi Sasha-t! - felhívta az előrelátó mostoháját, s szépen megköszönte neki a fáradozásait.

 

Először a Manchaster-i Hacienda-ban tűnt fel mint látogató, nyár volt, meg buli, meg ilyesmi. Egy alkalom, s a csikókorban járó Sasha-t tejlesen megdelejezte az élmény: „A füstgép, a stroboszkópok, meg az, hogy mindenki önkívületben táncol a smile-s T-shirtben" - idézte fel Sasha. Olyannyira magával ragadta hév, hogy mindjárt át is költözött Manchasterbe. Az első lökést a DJ-zéshez az adta, amikor egy helyi pubba DJ-t kerestek, s ő egyből jelentkezett.

 

Az első igazi áttörést az jelentette a karrierje alakulásában, amikor a legendás hírű Shelley rezidense lett Stokes-ban. A Shelley után már egyenes út vezetett a Renaissance-hoz, ahol Sasha egész Nagy-Britannia house szcénájának formálójává vált. Két lényeges dolog történt a Renaissance-nál: elkészítette az első brit DJ mix albumot, és megismerkedett John Digweeddel, akivel aztán megcsinálták a világhírű Northern Exposure-t. Sasha és John karöltve bejárt öt kontinenst, kiadtak 3 Northern Exposure albumot, mely több mint 1 millió példányban kelt el világszerte. A barátságuk azóta is töretlen, s havonta együtt rezidenskednek a híres New York-i Twilo-ban.

 

A 2002-es Airdrawndagger LP-jével Sasha egyenesen „a táncparkett g-pontjába ütötte bele az orrát". A 69 perces DJ-szett minden szempontból áttörést jelentett a vidéki angol fiatalember karrierjében. Nem szűkölködött az elsimeréssel a szakma sem: a 2002-es legendás Delta Heavy Tour (melyet John Digweeddel és Jimmy Van M-mel csinált végig) elnyerte a Best Dance Event díjat a Dancestar Awards-on, 2003-ban. A turné egyébként Észak-Amerikában zajlott és 35 várost érintett. Különlegessége és forradalmi újítása a DJ-k nagy tömeg előtti fellépése volt, ami addig csak a rockbandáktól volt megszokott.

 

Persze Sasha nem „csak" ennyi. Fel lehetne sorolni, hány lemezt adott ki, mikor, hol lépett fel, de nem ez a legfontosabb. Hanem a zenéje, mely mindig egy lépéssel előrébb mutat a saját koránál. Örökké megújul, mindig más, mégis mindig ugyanaz. A titka nem titok, bár sokan a zene prófétájának tartják, egy XXI. századi Beethowennek, ami lehet hogy igaz, de ő csupán szenvedélyesen szereti és élvezi, amit csinál.

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


A valóság és a paródia határán: Katy Perry az MVM Dome-ban

A valóság és a paródia határán: Katy Perry az MVM...

Tizenöt évvel a Firework ikonikus klipje után Katy Perry újra Budapesten járt – ezúttal azonban nemcsak dalokat, hanem egy egész világot hozott...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

ELMARAD: Annie Lennox szelleme is velünk lesz: EURYTHMICS – Dave Stewart feat. Vanessa Amorossi az Arénában

Dave Stewart, a Eurythmics társalapítója és zenei mozgatórugója nyári turnéja keretén belül – eredetileg 38 nap alatt 19 koncert szerepelt a tervben – 2025. július 29-én a Papp László Budapest Arénában lépett volna fel, de a budapesti – és még pár – állomást kivették a turnéból. (Nem kaptunk magyarázatot, miért.)

Arénakoncertet ad a zenekar, amely egy képregényhősről kapta a nevét

Miután lezúzták a Hellfest, a Rock am Ring és a Rock im Park színpadait, a Lorna Shore zenekar most egy európai headliner turné hírével rukkoltak elő.

Lépcsőről lépcsőre, dalról dalra: Martin Popoff és a Zeppelin-univerzum

Aki valaha hallgatta már a Stairway to Heaven-t áhítattal vagy épp értetlenséggel, annak ez a kötet egyszerre tanulmány és zenei utazás. Következzék egy személyes történet arról, hogyan lehet egy „túl sokat hallott” zenekart újra felfedezni könyvvel, fülhallgatóval – és némi öniróniával (aszerk.).

Talán egyszer a mikrofon is előkerül: Robert Pattinson hét új dalt jegyeztetett be

Robert Pattinson neve eddig inkább a filmvásznon csengett ismerősen – a Twilight melankolikus vámpírjaként, a The Batman sötét hősének páncéljában vagy épp Christopher Nolan univerzumában. Most viszont újra a mikrofon mögé áll: hét saját dalt regisztrált az ASCAP-nál, az amerikai zeneszerzőket és előadókat védő szervezetnél.
Új koncertek