A DOZSO (Doktor Sándor–Zsolnay Művelődési Központ) szervezte az URH és a Bizottság első pécsi fellépéseit, illetve teret adott Cseh Tamás szólóestjeinek is. 1984–89 között sorozatban léptették fel itt az új hullám zenekarait. Járt itt a Balkan Futourist, az Európa Kiadó, a Kézi Chopin, a KFT, a Millenniumi Földalatti, a Neurotic, a Vágtázó Halottkémek, de számos helyi együttes is fellépési lehetőséget kapott.
Számos meghatározó este után a koncertterem 1996-ban zárt be végleg, ma a Bóbita Bábszínház működik a helyén.
Pécs egy komoly bázisa volt a neoavangard, ellenkulturális művészeti vonalnak.
A másik összetevője, ami meghatározta a helyi alternatív kultúra létét, a pécsi egyetem, ahol a tanárképző, majd pedig az akkoriban alakult bölcsészkar hallgatói mérhetetlenül nyitottak voltak olyan művészeti és kulturális jelenségekre, amelyekkel jellemzően nem találkozhattak a hivatalos kulturális fórumokon. Ők jelentették ezeknek a rendezvényeknek a tömegbázisát. Így könnyen lehetett ilyen eseményeket szervezni az egyetemmel közösen is. Ezért nem véletlen, hogy a Pécsi Galéria mellett a Nevelési Központban, az egykori Doktor Sándor Művelődési Házban vagy a Tanárképző Kar Huszárik Mozijában – amely szintén egy híres helyszín volt – is lehetett ilyen eseményeket szervezni.
Az avatón Sramó Gábor, a Bóbita Bábszínház igazgatója és Bajnai Zsolt, a CSTP ideiglenes kollégiumának vezetője mond köszöntőt. 18 órától a Bóbita Bábszínház kamaratermében folytatódik az este. Csatári Bence, a Nemzeti Emlékezet Bizottsága Hivatalának történésze Tolcsvay Lászlót, a Strangers, a Wanderers, a Tolcsvay-trió és a Fonográf zeneszerző-énekesével beszélget majd pályafutásáról.
Ne hagyjátok ki! Csatári Bence már itt is bizonyította, hogy ért a dologhoz.
Idézet és fotó innen: Tiltott-tűrt-támogatott: a pécsi underground a ’80-as években
























Szólj hozzá!