Szóval, tengerpart...
"Szilveszterkor mintegy négyezer ember keresett menedéket a bozóttűz elől Mallacoota tengerparti strandján. A térségben tombolt az egyik leghevesebb tűz, amely teljesen elzárta a menekülés lehetőségét a szárazföldön. A hatóságok szerint hetek telhetnek el, amíg a területről vezető utakat ismét használni lehet majd. A rendkívül heves bozóttüzekben eddig Ausztrália-szerte több mint 20 ember halt meg. Szeptember óta mintegy 5 millió hektárnyi területet perzseltek fel a lángok." (MTI)
Apropó: koala.
"Új-Dél-Wales állambeli koalapopuláció harminc százaléka pusztulhatott el az erdőtűzben, legalábbis az állatok élőhelyének ekkora része lett a tűz martalékává. Az állam közép-északi partvidéke ad otthont a teljes koalapopuláció nagy részének, becslések szerint 15-28 ezer egyed élhet itt. Bár korábban napvilágot láttak olyan kijelentések is, miszerint a mostani erdőtűz végleg kipusztítja a koalákat, erről szerencsére nincsen szó." (444.hu)
Már 25 ember és félmilliárd állat esett az ausztrál bozóttüzek áldozatául, és még csak most jöhet a megatűz. (qubit.hu)
A sört és a szörföt talán hagyjuk, már ez is túl sok. A reklámot először egyébként a királynő karácsonyi beszéde előtt vetítették, tehát jó sokan látták. A nézők között szerintünk sokkal többen voltak azok, akiknek könny szökött a szemébe, mint azok, akik azonnal megrohanták az utazási irodákat. A képkockákat nézve azonban az embernek igen felemás érzései támadnak a reklám időszerűségét tekintve. Lehet, kicsit később kellett volna elővenni, amikor elmúlt a vész, amikor megsiratták a tragédia minden áldozatát, legyen az ember, állat, növény vagy tárgy, amikor Ausztráliának tényleg szüksége lesz arra, hogy a szép oldalát lássák. Mindennek megvan a maga ideje.
Talán az énekesnő is megérezhetett valamit ebből a furcsaságból, mert a 24.hu kiszúrta, hogy immáron Kylie Minogue is jelezte egy YouTube-ra posztolt üzenetben, hogy félmilliót adományozott az tűzvész megfékezésére. A rövid indoklásban utalást tesz a reklámfilmre:
"Tavaly lehetőségem volt meglátogatni néhány hihetetlen helyet szülőföldem számtalan gyönyörű helye közül, ahol korábban még nem voltam. Ennek a pusztításnak a látványára hazaérni szívszorító."
Talán – sőt: biztos – a megrendelőnek is eljutott az az agyáig, hogy valójában mit tett és legfőképpen: mikor, mert az ausztrál turisztikai hivatal végül úgy döntött, hogy egy időre inkább visszahívja az egyébként profi módon elkészített kampányát...
Mi mindenesetre csatlakoztunk azok sorához, akik a maguk módján imádkoznak ezért:
Pink 500 ezer dollárral támogatja az ausztrál tűzoltókat
70-ből 65 gitárja a lángok martalékává vált az ausztrál gyűjtőnek
Ausztrália, bozóttűz, tragédia, Kylie Minogue, reklám
Szólj hozzá!