A Leprous ismét megmutatta!

2020/02/22  ·   Koncertbeszámoló   ·  Simonyi Éva

Mármint azt, hogy miért olyan különlegesek a koncertjei: a banda élőben egyszerűen letaglóz, csak arra tudsz gondolni, hogy még ne legyen vége, csak még egy számot...

Fotók: Bands Through The Lens
Fotók: Bands Through The Lens

A norvég zenekar szerdán adta ötödik magyarországi koncertjét, most először a Dürer kertben. Az este folyamán fellépett a KLONE és a Maraton együttes is, de a Maraton koncertjéről sajnos lecsúsztam, de még épp időben érkeztem, hogy meghallgassam a KLONE-t.

Méltó bevezetés volt a Leprous-rajongók számára. Az énekes szinte megnyugtató hangja ötvözve a kicsit melankólikus, kimondottan lassú tempójú metáldallamokkal tökéletes párosításnak bizonyult. Bár a koncert előtt nem ismertem a KLONE-t, nem elképzelhetetlen számomra, hogy ezek után néhanapján belehallgassak egy-egy albumukba.

 

Már 9 körül is szinte telt ház volt a nagyteremben (a kapunyitás előtti órákban már csupán néhány eladó jegy maradt), de 9.30-kor már mozdulni sem lehetett (legalábbis a keverőpult mellett, hátrébb lehet, hogy kicsit szellősebb volt a helyzet).

A Leprous egészen pontosan indított, fél 10 után néhány perccel kezdték el a koncertet. Mivel épp a tavaly ősszel megjelent Pitfalls című lemezük népszerűsítő turnéja zajlik, nem volt nehéz megtippelni, hogy erről fog a legtöbb dal szólni. Az elmúlt napokban agyonhallgattam az albumot, és persze mindig az elejéről kezdem, így a koncerten is tökéletes választásnak bizonyult a Pitfalls első számával indítani (Below), hiszen megvolt a “most kezdődik” érzés.

 

Ez talán az egyik kedvenc dalom a lemezről, zseniálisan van összerakva, élőben pedig annyira monumentálisan szólt, hogy a közönség majdhogynem tátott szájjal hallgatta/ bólogatott a katartikus refrén közepette. A második dallal követték a Pitfalls “menetét” (ez volt az I Lose Hope, ami a lemezen is a második dal), utána viszont belecsempésztek 1-1 dalt a régebbi albumokról, elhangzott ugyanis a Stuck és az Acquired Taste is, mielőtt visszatértünk volna az Observe the train-nel a Pitfalls-hoz. Szépen váltogatták az új dalokat a régebbiekkel, egyáltalán nem volt olyan érzés, hogy túltolnák az új lemezt (ami egy bemutató turnén szinte lehetetlen), hiszen a rajongók az új dalokat is ugyanolyan élvezettel hallgatták, mint a jól ismert kedvenceiket.

A koncert végén a visszataps után mindig kicsit “felszabadultabb” érzésem van, mint úgy általánosságban a koncert közben, nem tudom pontosan mitől, talán mert az igazán nagy slágereket az encorera szokták tartogatni, vagy mert tudom, hogy hamarosan véget ér az este, de most is elfogott ez a hangulat, főleg a From The Flame-nél, ami az egyik legnépszerűbb daluk, és amit a közönség végigénekelt (ami a koncert során nem volt jellemző, inkább csak minimális headbang volt látható.)

 

Az énekes Einar Solberg hangja olyan szinten tökéletesen szólt, hogy senki meg nem mondta volna, hogy nem stúdiófelvétel, hacsak nem amiatt, hogy élőben még a lemez hallgatása közbeni libabőr-érzés is fokozott mértékben volt érzékelhető.

A zenekar nem meglepő módon teljesen feketében lépett színpadra (Solberg ezt még megspékelte a tőle megszokott nyakkendő-mellény párosítással). A díszlet elég minimál volt, de a fényjátékkal meggyűlt a bajom, ugyanis kb. a koncert felét csukott szemmel néztem/ hallgattam végig (így egyébként még jobban koncentráltam a zenére, szóval túl sok panaszom nem lehet). Egyszerűen számomra sok volt a rettenetesen erős, vakító fény, amellyel a közönséget próbálták meg a zenekar számára is láthatóvá tenni. (Érdekes, a koncertek másik felében pedig sötétben játszik a zenekar... – aszerk.)

De ez egyáltalán nem vont le az elégedettség-faktorból. A dalok tökéletes ívet írtak le, bár használhatnám a hullám szót is, a szó legharmonikusabb értelmében, ugyanis remekül egyensúlyozták a dalok az énekes ritkán beiktatott áriáit, amire nem is tudok jobb szót ennél, hiszen az egy szál csellóval/ zongorával kísért vokálozások során szinte az operában érezhette magát az ember. Néha légies volt, néha kísérteties, zenei kísérettől függően tudott alakulni az érzés, amit ezek a percek keltettek az emberekben.

Az biztos, hogy nem egy egyszerű “eljátsszuk, oszt hazamegyünk” típusú este volt, egészen különleges élmény ugyanis élőben végighallgatni egy Leprous-koncertet, legyen az ember rajongó, a zenekarral épp ismerkedő, vagy teljesen kívülálló. A zenei igényesség, a profizmus és a közönség is – akik a zenekarral karöltve fokozták a hangulatot, amikor együtténeklésről volt szó – mind-mind hozzátett ahhoz az érzéshez, amit ismét csak fokozódott bennem: ezután is bármikor bárhol szívesen meghallgatom őket élőben.

Fekete Zaj, Leprous, PITFALLS 2020 turné, KLONE, Maraton

Képtár

  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82742
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82743
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82744
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82745
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82746
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82747
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82748
  • A Leprous ismét megmutatta! kép 82749
 

 

Szólj hozzá!


HELLO! Lionel Richie csütörtökön beköszön Budapestre

HELLO! Lionel Richie csütörtökön beköszön Budapestre

A bársonyos énekhangjáról és örökzöld dalairól ismert 75 éves zenész európai turnéja, a "Say Hello To The Hits" show július 17-én érkezik a...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az elektronikus zene Metallica-ja 16 év kihagyás után érkezik Budapestre

Kevés zenekar tudta olyan intenzitással átformálni az elektronikus zene élő előadásának élményét, mint az ausztrál gyökerű Pendulum. A formáció hosszú kihagyás után visszatér Budapestre: 2025. október 17. nem csak a rajongóknak, de az élő elektronikus zene szerelmeseinek is kötelező dátum.

10 dolog, amit a Metallica-koncerttel kapcsolatban tudunk

Na, csak kibökték végre :) Mondjuk, pont ez a zenekar, amelyiknek semmiféle külön hergelésire nincs szüksége, akkora a rajongótábora világszerte, így Magyarországon is, hogy a suttogó propaganda elindítása max. kis izgalmat vitt az életünkbe, a jegyek így is, úgy is el fognak fogyni.

Nyomokban V4-et tartalmaz – fesztivál a Dunakanyarban

A feladatot, vagyis azt, hogy részt vegyünk egy olyan fesztiválon, ahol még soha nem jártunk, idén is sikerült kipipálni, ezúttal a Nagymaroson megrendezett Vénégy Fesztiválra esett a választásunk, elsősorban nagy szerelmünk, a Duna közelsége miatt. Meg már annyit cikkeztünk róla évről évre, hogy ideje volt megnézni.

Szinetár Dóra, Ember Márk és Puskás-Dallos Péter az ősszel érkező Sisi-musicalben

Habsburgok fényűző, mégis tragikus világába nyújt bepillantást a Sisi életét megidéző Elisabeth című musical. A világ számos országában híressé vált darab magyar adaptációját október 3-tól mutatja be az Erkel Színház.
Új koncertek