A Makám neve fogalom.
A zenekar Európa számos országában koncertezett Párizstól Várnáig, Krakkótól Splitig, és turnézott India nagyvárosaiban. Az etno- folk- és világzene egyik legrégibb hazai követe. Zenéjükben a Távol-Kelet, a Balkán, a jazz és a kortárszene hatása is fellelhető. Hangzásvilágát az etnikus és a hagyományos európai hangszerek együtthangzása tették egyedivé. Legújabb korszakát a magyar népzene archaikus formái s a dal újrafelfedezése jellemzi. A közelmúltban megjelent lemezeik személyes hangvételű stílusát, egzotikus ritmusok és lírai vallomások meghitt elegye adja. A Bartók és Kodály nevével fémjelzett örökség, az archaikus kultúrák és a kor zenei elemeinek szintézise a Makám változatlan hitvallása.
A Borostyánének című lemezen a mai kortárs magyar költőgeneráció – és Garcia Lorca – munkáit kötik egy csokorba. Krulik Zoltán zeneszerző-gitáros és társai, Okos Viola énekes, hegedűs, Bata István basszusgitáros és Restás Gergő ütőhangszeres, lemezbemutató koncertjükön, Falcsik Mari, Jász Attila, Jónás Tamás, Láng Eszter, László Noémi, Lackfi János, Müller Péter Sziámi – megzenésített verseit adják elő.
A borító Komáromi Erzsébet munkája.
A hangfelvétel a Pannónia Stúdióban készült 2024-ben. Hangmérnök: Bobák Bence,
keverés és mastering: Horváth László, producer: Macu.
Amíg a Borostyánénekből nem tudunk megmutatni dalokat, addig hallgassátok a Napéneket, ez a mi egyik legkedvesebb Makám-dalunk ♥
Makám, Fonó, Borostyánének
Szólj hozzá!