A Dűlő ötlete két zenésztől, Makay Annától (MA’AM néven írja zenéit, játszik a MA’IWA c. projekteben és az AZVLM szervezője) és Palágyi Mátétól (a Bohemian Betyars alapítója, UbikTúra szervezője) származik:
-„Mindketten különböző zenei közegből jöttünk és nagyon élveztük a másik szubkultúrájának a megismerését. Hihetetlen, hogy mennyi értékes, és izgalmas ember él egymás mellett egy ilyen pici országban. A podcastünkkel egy hidat szeretnénk megépíteni a közösségek között, hogy megismerjük egymást, bemutassuk a zenénket a nagyvilágnak” – meséli az ötlet születéséről Máté.
„A fő célunk, hogy nyitottabbak és érzékenyebbek legyünk egymás felé. Olyan zenei műsort szerettünk volna készíteni, ami a diverzitás felé tereli a hallgatókat, a vendégeket és persze minket is. Alapvetően mind a ketten nagyon nyitott zenehallgatók vagyunk, vagyis könnyen találunk adott dalokban pozitív elemeket, ami miatt tök könnyen megértjük, hogy az miért szerethető mások számára” – tette hozzá Anna.
A vidám hangulatú műsorok végül nemcsak arra mutatnak rá, hogy milyen sok különféle zenei közeg él egymás mellett Magyarországon, hanem arra is, hogy a legnagyobb különbségek ellenére is megtalálható a közös nevező. Ennek bizonyítékaként az adás elején még egymás számára ismeretlen zenészek gyakran már közös jammelésről beszélgetve távoztak.
A névválasztás is a kompromisszum keresésre, a másik elfogadására utal. A műsorban minden alkalommal két különböző zenei stílusban mozgó zenészt hívnak el, akik csak a stúdióban tudják meg kivel kerülnek össze, így a párosítás mindig meglepetés. A cél, hogy idővel lehetőleg minden szubkultúrából legyenek vendégek a metáltól kezdve, a popon, kísérleti elektronikán, punkon és világzenén át a legkülönfélébb műfajokig.
Ezt jól mutatja már az első adás is, ahol a főként kemény zenékben jártas Áron András ’Apey’ ült le beszélgetni a cigányzenét játszó Parno Graszt énekes-gitárosával, Oláh Józseffel. Hogyan fejlődött a metálban az üvöltés és van-e értelme a szövegnek? Mit használnak a cigány zenekarok kanna helyett és mit jelent a csujogatás? Mi most a trendi cigányzenei stílus és miért vannak „kihalóban” a magyar metál zenekarok? Mindezt és hogy végül hogyan jutottak dűlőre, itt lehet meghallgatni.
A Dűlő adásai kéthetente jelennek meg és elérhetők lesznek az összes zenei szolgáltató felületén, illetve minden második csütörtökön a Lahmacun Rádióban is visszahallgathatók lesznek.
podcast, Dűlő, Makay Anna, Palágyi Máté, Áron András Apey, Oláh András, Parnogeraszt, Bohemian betyars
Szólj hozzá!