Nálunk a malac év végén szerencsét hoz: kitúrja az új esztendő szerencséjét, ott van (bocs) a terítéken, a kirakatokban, a képeslapokon és a babonákban. Más kultúrákban is a bőség, az előrehaladás és a jó kezdet szimbóluma – nem csoda, hogy az év végi időszakban mindenhol felbukkan. Most épp a popkultúra egyik legnagyobb globális márkájának képében: Peppa Pig formájában, aki nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy koncerttermi környezetben vezesse be a legfiatalabb közönséget a zene világába.
A Baby Shark nem rajzfilmsorozatként indult, hanem egy egyszerű gyerekdalból lett globális jelenség. A Pinkfong kiadásában megjelent videó 2020-ban a YouTube történetének legnézettebb tartalma lett, mára több mint 14 milliárd megtekintéssel. A dal minimalista dallama és ismétlődő szövege a legkisebbek számára azonnal befogadható, miközben a digitális platformok algoritmusai világszerte felerősítették a hatását. A Baby Shark mára önálló brand: animációs sorozat, élő show-k, zenei albumok és merchandising egész sora kapcsolódik hozzá. A Peppa Pig-gel való közös turnés szereplés így két "globális gyerekzenei univerzum" találkozása. A leghíresebb Baby Shark-rapper sorsa viszont nem ért jó véget, erről itt rtunkj
Peppa Pig – magyarul Peppa malac – egy brit animációs mesehős, akit 2004-ben alkottak meg, és azóta a világ egyik legismertebb gyerekfranchise-ává nőtte ki magát. A sorozat középpontjában egy óvodás korú, rózsaszín malaclány áll, aki családjával és barátaival éli mindennapjait, rövid, humoros, didaktikusan egyszerű epizódokban. A Peppa Pig ma már messze túlmutat a televízión: több mint 180 országban sugározzák, könyvek, játékok, színpadi show-k, tematikus parkok és zenei kiadványok épülnek köré. A karakter ereje abban rejlik, hogy a legkisebbek számára érthető nyelven, de a felnőtteknek is felismerhető iróniával beszél hétköznapi helyzetekről – ez tette globális popkulturális jelenséggé. A most bejelentett turné ennek a brandnek egy újabb lépcsőfoka: a gyerekmese világát emeli át a koncerttermi élménybe.
A Peppa Pig-turné nem hagyományos értelemben vett zenei produkció, hanem tudatosan felépített projekt: klasszikus zenei motívumok, szimfonikus hangszerelés és narratív koncertforma találkozik egy olyan karakterrel, amelyet gyerekek milliói ismernek. A Baby Sharkkal való együttműködés pedig pontosan jelzi, miről is szól ez a vállalkozás: a gyerekzene már rég nem szűk műfaj, hanem globális szórakoztatóipari jelenség, amely ugyanúgy turnézik, jegyet ad el és élményt épít, mint bármelyik stadionprodukció.
S hogy milyen zenét játszik Peppa malac?
A turné zenei anyaga nem klasszikus értelemben vett „slágerkoncert”: a My First Concert: A Classical Music Journey egy olyan élőzenekaros produkció, amelyben a Peppa Pig rajzfilmsorozatból ismert dallamok és motívumok szólalnak meg klasszikus hangszerelésben, kifejezetten kisgyerekek számára befogadható formában. A műsor célja nem az, hogy Peppa „saját popzenéjét” játssza el, hanem hogy játékos történetmesélésen és rövid jeleneteken keresztül bemutassa, hogyan működik egy zenekar, milyen hangszerekből áll és hogyan születik meg az élő zene. A koncert így egyszerre oktató és szórakoztató: a legkisebbek már egészen korán találkozhatnak a klasszikus zene hangzásával, miközben ismerős figurák vezetik őket végig az élményen.
A Peppa Pig-turné végső soron nem más, mint egy barátságos emlékeztető arra, hogy a jövő koncertlátogatóit nem a fesztiválkapuknál, hanem az óvodákban nevelik ki. Ha pedig a szilveszteri babonák felől nézzük: a malac idén sem hagy minket szerencse nélkül. Csak most nem a konyhában túrja elő az új év szerencséjét, hanem a koncerttermek felé terel bennünket – kicsiket és nagyokat egyaránt. Legyen hát az új esztendőben jó sok zene, kíváncsiság és nyitottság! Talán kívánhatnánk jobbat is (béke), de nekünk ez jutott :D
Peppa Malac, turné


























Szólj hozzá!