A digitális jogok kezelésének szakértőjeként a Sacem multiterritoriális jogosítást végez, és a streaming szolgáltatásokból származó gigantikus mennyiségű adatot innovatív technológiai eszközökkel dolgozza fel. Az Artisjus mellett az Egyesült Államok (ASCAP), Dél-Korea (KOMCA) és Kanada (SOCAN) közös jogkezelő szervezetei, valamint a globális zeneműkiadók, mint például a Universal Music Publishing, a Warner Chappell, az IMPEL (független zeneműkiadók csoportja) is a Sacemet bízta meg azzal a feladattal, hogy engedélyezze és feldolgozza az általuk képviselt zenei művek online elhangzásait.
Mindez nem jelenti azt, hogy az Artisjus kiszáll a magyar dalszerzők képviseletéből: továbbra is aktív résztvevője marad a folyamatnak, a 2023 előtti elhangzásokat továbbra is a szerzői egyesület dolgozza fel folyamatosan. A jövőbeni elhangzások esetében szintén az Artisjus munkatársai fogják a magyar művek adatainak pontos és részletes nyilvántartását biztosítani, valamint kiegészítő manuális azonosítási munkával fogják segíteni az automatizált munkafolyamatokat, ahol ez szükséges.
A gyorsabb és pontosabb elszámoláson túl az Artisjushoz tartozó magyar szerzők számára a gyakorlatban mindez nem jelent változást. Továbbra is az Artisjus marad hivatalosan a jogkezelőjük, az új dalaikat is az eddig megszokott módon az Artisjusnál regisztrálják majd, és online jogdíjaik tekintetében.
A megállapodás eredményeként a magyar zeneszerzők és szövegírók ugyanolyan előnyös helyzetbe kerülnek, mint a világ legsikeresebb dalszerzői. Az elérhető legmagasabb jogdíjösszeghez juthatnak hozzá a nemzetközileg is gyorsnak számító negyedéves elszámolásban, emellett könnyen nyomon követhetik elhangzásaikat az átlátható adatszolgáltatásoknak köszönhetően.
Artisjus, dalszerzők, Sacem, streaming
Szólj hozzá!