A Death Row Recordsot Dr. Dre, Suge Knight, DOC és Dick Griffey alapította 1992-ben. Snoop Dogg azután szerződött velük, hogy egyik korai mixtape-je felkeltette az NWA egyik alapítója, Dr. Dre figyelmét, aki meghallgatásra hívta, majd szerepeltette saját első albumán, az 1992-es The Chronic-on. Dr. Dre és Snoop Dogg első lemeze óriási üzleti durranás lett a Death Row Records számára.
"Különösen jelentős pillanat ez számomra. Izgatott vagyok és hálás a lehetőségért, hogy megszerezhettem ezt az ikonikus és kulturálisan meghatározó Death Row Records brandet, amelyben óriási kiaknázatlan lehetőségek vannak" – idézte Snoop Doggot a BBC hírportálja.
A rapper első albuma, a Doggystyle 1993-ban ennél a kiadónál jelent meg. Azon az anyagon olyan nagy slágerek szerepeltek, mint a Gin & Juice, a Doggy Dogg World vagy a Murder Was the Case.
Snoop Dogg tinédzserként börtönben ült drogbűntettért, ám a Doggystyle, majd az 1996-ban megjelent folytatás, a Doggfather hatalmas fordulatot hozott az életében. A szerződése értelmezése körüli viták, jogdíjak állítólagos visszatartása miatt 1998-ban mégis távozott a kiadótól, amely a következő években, különösen Tupac Shakur halála és Suge Knight bebörtönzése, valamint Dr. Dre távozása után hanyatlásnak indult. A Death Row Records 2006-ban csődöt jelentett, három évvel később 18 millió dollár ellenében a kétes hírű WIDEawake Entertainment tulajdonába került. De ez is csődbe ment, a későbbi tulajdonosok között volt az Entertainment One, a Hasbro, a One Music, tavaly pedig a Blackstone Group vette meg.
300 millió dollárért eladta teljes dalszerzői katalógusát, beleértve a szólóműveket és a The Police anyagait is Sting a Universal Music Groupnak – írja a HVG. Az elmúlt években lemezkiadók és befektetési cégek számos dal és felvétel jogait szerezték meg olyan szerzőktől, mint David Bowie, Fleetwood Mac, Tina Turner, valamint Blondie, Taylor Swift, David Guetta és Shakira. A mostani bevásárlás a Universal egyik legnagyobb húzása, mióta 2020-ban megállapodást kötöttek Bob Dylannel.
"Az ilyen megállapodások célja az volt, hogy azonnali anyagi biztonságot nyújtsanak a művészek számára, miközben az új jogtulajdonosok remélik, hogy profitálhatnak a stream csatornákon eladott zenékből" – kommentálta a jelenséget a BBC zenei tudósítója.
"Számomra elengedhetetlen, hogy a pályafutásom során végzett munkámnak legyen egy otthona, ahol megbecsülik és tisztelik – nem csak azért, hogy új utakon kapcsolódjak a régi rajongókkal, hanem azért is, hogy dalaimat új közönséggel, zenészekkel és generációkkal ismertessem meg" – mondta a 70 éves zenész, aki karrierje nagy részében amúgy is a Universal kiadónál volt.
Az alábbi videót pár órája tette közzé, de aki élőben is vágyik az élményre, annak – a pillanatnyi állás szerint – a közeljövőben kétszer is lehetősége lesz rá Magyarországon.
Snoop Dogg, Death Row Records, Sting, katalógus, Universal
Szólj hozzá!