A YouTube számokban
- Havonta egymilliárd ember nézi a megosztott videókat.
- Hatmilliárd óra videót nézünk meg a szolgáltatásban havonta.
- Percenként 400 óra - több mint 16 nap - videót töltenek fel világszerte a YouTube-ra.
- Egy hónapban több videót töltenek fel a YouTube-ra, mint amennyi időt a három legnagyobb Egyesült Államok-beli televíziós csatorna az elmúlt öt évben összesen sugárzott.
- Naponta több millióan iratkoznak fel egy csatornára.
(Forrás: Wikipédia)
A dolog háttere – írja az ujnemzedek.hu –, hogy a Youtube zenei igazgatója, Lyor Cohen meggyőzte a Youtube vezetését, hogy muszáj felvállani: a YouTube a zenészekkel és a kiadókkal van, nem pedig kiszipolyozza őket...
A szándék az, hogy az ipari mennyiségű (ez a kifejezés vajon mit takar?) zenét meghallgató felhasználókat az előfizetés felé tereljék, ahol reklámok nélkül élvezhetik a műsort. Aki viszont marad az ingyenességnél, az kénytelen lesz elviselni a zavartalan zenehallgatást durván megtörő reklámokat.
A dolog nem most pattant ki a vezérkar fejéből, hiszen már 2015-ben felröppent a hír, hogy a Google bemutatja Youtube fizetős verzióját, amin nem lesznek reklámok. Az ebből származó bevételt a terv szerint megosztották volna majd a youtube-os videók készítőivel.
Az új szolgáltatást aztán 2015 vége felé be is vezették YouTube Red néven, havi 10 dollár előfizetési díjért.
Ezért cserébe alapvetően három sokak által kért funkcionalitást ígértek. Egyik a reklámmentesség, ami a telefonos és a számítógépes youtube-ozásra is vonatkozik. A másik a telefonos YouTube alkalmazás háttérben futtatásának lehetősége, melynek köszönhetően nem hallgat majd el a videó hangja, amikor a felhasználó más alkalmazásra vált, vagy egyszerűen csak lezárt képernyővel hallgatni szeretné a youtube-os tartalmat. És ami szintén nem mellékes: a telefonos/táblagépes appbanis le lehet menteni videókat későbbi (netmentes helyen történő) megtekintésre.
Hogy miért nem tudtál róla? Ezért:
Egyébként a YT-nak már 2013 végétől léteztek fizetős csatornái. A havi előfizetési díjért cserébe a felhasználók hozzáférhettek az olyan népszerű tartalomszolgáltatók videóihoz, mint a Szezám utca vagy a National Geographic. A Google aztán egy blogbejegyzésben elismerte, hogy a szolgáltatás sem a nézők, sem a tartalomszolgáltatók szempontjából nem volt túl népszerű, ezért decembertől meg is szüntetik. Ez a dolog a YT Red szolgáltatást nem érintette. (Forrás: Index)
Elég nagy ez a kavarodás, mi sem annyira értjük, ami viszont biztos: az ily módon arcunkba (fülünkbe) tolt reklámokat rühelljük. Túlságosan hozzászoktunk azonban ahhoz, hogy az inteneten rengeteg szolgáltatáshoz hozzájutunk ingyér', lehet, hogy lassan lejár a felfedezés kora, és beköszönt a támogatás ideje.
Szólj hozzá!