Vége a jó világnak: telenyomták reklámokkal a YouTube-ot

2018. március 27.  ·   Zenei hír   ·  koncert.hu, ujnemzedek.hu

Tegyük fel, van egy kedvenc meditációs programod, van vagy negyven perc. Magad mellé teszed az ágyban, rányomsz a YT-ra a telefonodon, s máris megjelenik a listád elején. START! Normál esetben 15 perc után túlhorkolod a kellemes hangokat... De ennek most vége. A relaxból pár percenként reklámok vernek fel.

Vége a jó világnak: telenyomták reklámokkal a YouTube-ot

A YouTube számokban

  • Havonta egymilliárd ember nézi a megosztott videókat.
  • Hatmilliárd óra videót nézünk meg a szolgáltatásban havonta.
  • Percenként 400 óra - több mint 16 nap - videót töltenek fel világszerte a YouTube-ra.
  • Egy hónapban több videót töltenek fel a YouTube-ra, mint amennyi időt a három legnagyobb Egyesült Államok-beli televíziós csatorna az elmúlt öt évben összesen sugárzott.
  • Naponta több millióan iratkoznak fel egy csatornára.
    (Forrás: Wikipédia)

A dolog háttere – írja az ujnemzedek.hu –, hogy a Youtube zenei igazgatója, Lyor Cohen meggyőzte a Youtube vezetését, hogy muszáj felvállani: a YouTube a zenészekkel és a kiadókkal van, nem pedig kiszipolyozza őket...

A szándék az, hogy az ipari mennyiségű (ez a kifejezés vajon mit takar?) zenét meghallgató felhasználókat az előfizetés felé tereljék, ahol reklámok nélkül élvezhetik a műsort. Aki viszont marad az ingyenességnél, az kénytelen lesz elviselni a zavartalan zenehallgatást durván megtörő reklámokat.

A dolog nem most pattant ki a vezérkar fejéből, hiszen már 2015-ben felröppent a hír, hogy a Google bemutatja Youtube fizetős verzióját, amin nem lesznek reklámok. Az ebből származó bevételt a terv szerint megosztották volna majd a youtube-os videók készítőivel.

Az új szolgáltatást aztán 2015 vége felé be is vezették YouTube Red néven, havi 10 dollár előfizetési díjért.

Ezért cserébe alapvetően három sokak által kért funkcionalitást ígértek. Egyik a reklámmentesség, ami a telefonos és a számítógépes youtube-ozásra is vonatkozik. A másik a telefonos YouTube alkalmazás háttérben futtatásának lehetősége, melynek köszönhetően nem hallgat majd el a videó hangja, amikor a felhasználó más alkalmazásra vált, vagy egyszerűen csak lezárt képernyővel hallgatni szeretné a youtube-os tartalmat. És ami szintén nem mellékes: a telefonos/táblagépes appbanis le lehet menteni videókat későbbi (netmentes helyen történő) megtekintésre.

Hogy miért nem tudtál róla? Ezért:

Egyébként a YT-nak már 2013 végétől léteztek fizetős csatornái. A havi előfizetési díjért cserébe a felhasználók hozzáférhettek az olyan népszerű tartalomszolgáltatók videóihoz, mint a Szezám utca vagy a National Geographic. A Google aztán egy blogbejegyzésben elismerte, hogy a szolgáltatás sem a nézők, sem a tartalomszolgáltatók szempontjából nem volt túl népszerű, ezért decembertől meg is szüntetik. Ez a dolog a YT Red szolgáltatást nem érintette. (Forrás: Index)

Elég nagy ez a kavarodás, mi sem annyira értjük, ami viszont biztos: az ily módon arcunkba (fülünkbe) tolt reklámokat rühelljük. Túlságosan hozzászoktunk azonban ahhoz, hogy az inteneten rengeteg szolgáltatáshoz hozzájutunk ingyér', lehet, hogy lassan lejár a felfedezés kora, és beköszönt a támogatás ideje.

 


 

 

Szólj hozzá!


Több mint 50 év után, Liszt Ferenc születésnapján szólalt meg a Zeneakadémia felújított orgonája

Több mint 50 év után, Liszt Ferenc születésnapján...

Liszt Ferenc születésének 207. évfordulóján szólalt meg újra a Zeneakadémia felújított Voit-orgonája, amelyet 1967 óta nem hallhatott a...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Soltész Rezső ajánlja: HIFI SHOW és PROFI FOTO Kiállítás 2018

VISSZA A GYÖKEREKHEZ! – ezzel a közhellyel harangozzuk be a sorrendben 19. Szórakoztatóelektronikai, és az immár társkiállítássá érett 3. Profi Foto kiállítást, melyek idén a Hilton Budapest City hotelben kerülnek megrendezésre.

Úgy táncoltak, hogy beszakadt alattuk a padló

Több mint harmincan megsérültek, amikor beszakadt a padló a dél-karolinai Clemson egyik klubjában szombat éjjel – jelentette vasárnap több amerikai televízió is.

Egy hír, amelyben benne van a Wellhello, de nem úgy...

Van abban valami – keressük a jó szót... – ... ööö... pikáns, hogy a Wellhello a zenefogyasztás tisztaságáért kampányol akkor, amikor feljelentéstől és pertől hangos a házuk tája. Hát, ez most így jött ki, de az ügy attól még legalább olyan fontos, meg aztán feltehetően egyszer csak egyenesbe kerülnek magukkal – és...
Koncert.hu már a mobilodon is!
Koncert.hu Android alkalmazás Koncert.hu iPhone alkalmazás
Új koncertek