Ajtony Csaba a UVic Symphony Orchestra vezető karmestere a kanadai Victoriában, és a bécsi Mitteleuropäisches Kammerorchester (MiKamO) karmestere. Az elmúlt évek során számos magyarországi zenekar, valamint a Toronto Symphony Orchestra, a frankfurti hr-sinfonieorchester, a bécsi Radio-Symphonieorchester (RSO) és a wroclawi Filharmonikusok vendége volt, vezényelte visszatérő vendégként a Darmstadti Kortárszene Fesztivál előadásait, koncertezett a curitibai SiMN (BR), a montréali MNM (CAN), a Wien Modern (AT) és Dresdner Tage der zeitgenössischen Musik meghívottjaként. Ajtony Csaba pályája Gentle birth című zenei színházának sikere után a drezdai Festspielhaus (EZKH) rezidens karmester-zeneszerzője és a Nemzeti Filharmonikus Zenekar karmester-asszisztenseként folytatódott. Operakarmesterként 25 évesen mutatkozott be Budapesten, Sosztakovics Cserjomuski című darabjával. A bécsi Studiobühne karmestereként majd az olasz verizmus utolsó letéteményeseként számon tartott Maurizio Arena munkatársaként Puccini- és Verdi-operákat vezényelt az orvietoi Mancinelli színházban 2013 és 2016 között. A MiKamO 2008-2010 között rendezett Hermes és recycled hangversenyciklusainak keretében rendszeresen dirigált Közép-Európa és Kína meghatározó hangversenytermeiben, a budapesti Zeneakadémián, a bécsi Musikvereinban és Konzerthausban is.
Szólj hozzá!