A Szitizenek esete a tömeghisztériával - Sziget harmadik

2014/08/16  ·   Fesztivál   ·  Labancz Andrea

Nem szeretjük az esőt. A Szigeten meg pláne nem. De a Szigeten este 10 után ránk hulló zuhatagot végképp nem. Ezt volt a pénteki nap legnagyobb tanulsága számunkra. De azért tomboltunk is egy kicsit...

Pénteken elértem azt a fokozatot, amikor az ember szervezete már automatikusan beáll Sziget üzzemódba. Mindez annyit jelent, hogy a kora reggeli (első metrós) hazaérkezés ellenére egyszerűen képtelen voltam elaludni. Inkább nekiálltam még képeket válogatni, mire fél 8 tájékán úgy döntöttem mégis jobb lesz, ha álomba kényszerítem magam, mert fárasztó nap elé nézük. Hosszas forgolódás után sikerült majd 3 órát félkómás állapotban eltölteni az ágyamban, de mivel csak nem sikerült elérnem a mélyalvós fázist, így inkább felkeltem megszerelni a kicsit szétesett fényképezőgépem. Magyar ember leleményes, én meg különösen szeretek mindent házilag barkácsolni, úgyhogy rövid gondolkodás után megtaláltam a megoldást. Egy kettétört gombostű, és némi ragasztószalag csodákra képes! Remélem ezt majd a szervizben is így gondolják, ha a Sziget után kénytelen leszek átadni a drágaságom egy kis renoválásra...

A szerdai sárlavina után erős gondolkodásba estem a dresssszkóóódot illetően, mert nem akartam túlöltözni a fülledt idő miatt, viszont gyanítottam, hogy éjszakára kelleni fog némi meleg cucc. Végül maradt a hosszú farmer és zárt cipő, aminek később valóban hasznát vettem. Sikeresen kiérkezve a Sziget bejárathoz, döbbenten tapasztaltuk, hogy még mindig óriási sor van. Nekem úgy tűnik, mintha napról napra többen lennénk, de lehet, hogy csak én vagyok egy csöppet türelmetlenebb a kelleténél. Mindenesetre megint csak a kezdő koncert végére sikerült átverekedni magunkat a Nagyszínpadhoz, ahol a Die Fantastischen Vier már a ráadásnál tartott. Erre a koncertre jóval kevesebben voltak kíváncsiak, mint általában a Nagyszínpados produkciókra, de a banda még rá is játszott azzal, hogy kizárólag németül voltak hajlandóak társalogni az ő saját rajongótáborukkal. Ez egy kissé unszimpatikus hozzáállás, de ha ők csak a saját országukból származó közönségnek szeretnének énekelni, akkor ahhoz nem kell a Szigetig utazni. Erről ennyit.

Miután a elvonult a német hadsereg, megpróbáltuk előre furakodni, ami egészen a második sorig sikerült, mivel mi már az esti programra készültünk. Viszont előtte még megkaptuk a valóban nagy egyéniségnek számító Cee Lo Green-t, akire magam is kíváncsi voltam. Nos, itt az a fura helyzet állt fenn, hogy a buli végére meg kellett állapítanom, jobban élvezem a dalait a rádióból hallgatva, mint élőben. Pedig showműsor volt a javából, kissé alulöltözött rendkívül csinos zenész- és táncoslányokkal, rapper és énekes haverokkal, meg egy fura áttetsző öltözékkel, amin hátulról kilátszott a fél feneke. Persze tegyük hozzá, hogy óriási a figura (minden értelemben), és páratlan hangi adottságokkal rendelkezik, de valamiért nekem nem jött át a produkció. Ha nem az egyik nagy kedvenc bandám lett volna a következő fellépő, komolyan átmentem volna inkább a Colosseumba tuctucolni. "Erős vagyok, és kíbírom!" mondogattam magamban, ami megtette hatását, és a főként felsolgozásokból álló néha kissé torz koncertet már fél lábon is.

A szokásos hét órai party ezúttal a buborékokról szólt, mire megint csak jóval kevesebben voltak kíváncsiak, mint a hasonló összejövetelekre, de ettől függetlenül nálam bevált. Tényleg jól festett a nézőtér és környéke a kisebb-nagyobb bubiknak köszönhetően. Szerintem ezt megtarthatjuk jővőre is! ;)

És akkor végre eljött az én pillanatom! A Manic Street Preachers, ahogy egy kedves Szitizenes barátom megjegyezte tegnap, gyerekkorom óta nagy kedvenc. Mondjuk azóta se tudom eldönteni, hogy ezzel engem akart leöregezni, vagy a zenekart, de majd ma a colorpartyn némi dobálódzással lerendezzük a dolgot. :) Szóval tényleg régóta kedvelem őket, és immáron harmadszorra látom a Szigeten, ami azt jelenti, hogy nem vagyok egyedül a rajongásommal. Ha őszinte akarok lenni, egy Manic-buli csak azoknak igazán élvezetes, akik ismerik és szeretik a dalaikat, mivel itt nincs semmi körítés. Se táncoslányok, se lángcsóva, se konfettieső, csak kizárólag a színtiszta rockzene. Az viszont a legjobb fajtából való. A szigorúan wales-i banda énekese James Dean Bradfield nem volt túl jó hangulatban, ráadásul egyik szám közben a gitárja is csütörtököt mondott pénteken, viszont látta, hogy a mi fertályunkon többen is énekeljük a dalokat, így előszeretettel jött közelebb némi gitárszólóra, és dalolászás közben is sűrűn tekintgetett a bal oldal felé. Már csak azért is mert időközben megérkezett a hátunk mögé a wales-i különítmény is egy óriási zászló kíséretében. Nem véletlenül akartunk közel menni a tűzhöz, amikor előre furakodtunk, de sajnos ez esetben úgy éreztem, hogy hátul nagyobb buli van, mint elöl. Ugyanis akik elfoglalták a legjobb helyeket, azok már mind a Korn érkezését várták, amit viszont mi már csak a távolból óhajtottunk megtekinteni. Nem mondhatom, hogy ez volt életem legjobb Manic koncertje, de mivel elfogult vagyok, így engem az sem érdekelt volna, ha egyedül én ujjongok a tömegben.

A Korn nekem nem az esetem, ezért átadtuk a helyet a valódi rajongóknak, és megpróbáltuk a legbiztonságosabb helyzetből megtekinteni a koncertet, viszont a kezdésre annyi ember gyűlt a színpad köré, mintha külön fizetést kaptak volna a jelenlétükért. Egyre távolabb kerültünk a színpadtól, aminek az lett a vége, hogy kb. a második dal után inkább más program után néztünk. Megpróbálkoztunk az A38 sátorral, ahol elviekben Kelis kezdett volna, ám a kiírás alapján 30 perc késésben voltak, úgyhogy addig átmentünk Brains-re a Petőfibe. Jó kis hangulatot rittyentettek a színpad köré, és persze idegyűltek a partyarcok is, úgyhogy ment a dübörgés rendesen. Némi táncikálás után visszaaraszoltunk az A38-hoz, ahol Kelis kisasszony már elkezdte műsorát, viszont addigra már egy gombostűt se lehetett volna leejteni odabent, úgyhogy jobbnak láttuk, ha inkább az oldalsó kivetítőn nézzük a koncertet, ahol még ülőhely is akadt. Kicsit fura volt a hangja a hölgynek, én nem ilyenre emlékeztem, de sokáig nem tudtuk békésen nézni a műsort, ugyanis eljött az a pillanat, amitől tartottunk.

Eleredt az eső. Ez azért is volt rossz időzítés, mert a Korn-buli végeztével ilyenkor a többség elindul új programot keresni, de ha zuhog, akkor alapvetően fedett helyet keres magának. Ami viszont a Szigeten kevésnek bizonyult, aminek megint tömeghisztéria lett a vége. Először mi is arra gondoltunk, hogy mégis bemennénk a sátorba, de a bejárat előtt úgy tolták egymást az emberek, mintha az életükért küzdenének. pedig ez csak egy "kis" eső volt. Aztán megpróbálkoztunk a Petőfi félig fedett nézőterével, azonban oda simán befolyt be víz minden oldalról. Ráadásul egyre többen próbáltak meg tető alá kerülni, és így folyamatosan nyomták egymást az emberek minden oldalról. Viszont a közben a színpadra lépő Alvin és a mókusok nem panaszkodhatott, mert tényleg fullos bulit sikerült összehozniuk. Kb. fél óra tétlen ácsorgás után szakadt el nálam a cérna, és úgy voltam vele, hogy az se érdekel, ha cunami jön, elindulok hazafelé.

A hév felé igyekezve örömmel tapasztaltuk, hogy a ezúttal a bkv ellenőrök is megsajnálták a fesztiválozókat, és a szokásos ellenőrzés helyett szabad utat engedtek a futkosó ázott verebeknek. Az egyetlen szerencsénk az volt, hogy nem kellett sokat várni a járatunkra, viszont a vagonban körülnézve mindenki úgy festett, mintha valami medencés bulin ruhástul fürdött volna, és nem volt ideje megszárítkozni. Mire hazaértünk már megint mindenhonnan folyt rólam a víz, de már semmi nem érdekelt, csak egy bögre forró teára vágytam. Meg egy meleg takaróra.
Tisztelettel kérném az égieket, kíméljenek meg minket erre a két napra az áldásuktól, mert még rengeteg program vár ránk! Köszönöm a figyelmet!

Képtár

• A Szitizenek esete a tömeghisztériával - Sziget harmadik kép 35070

Szólj hozzá!

A Bujtor István Filmfesztivál is elköltözik

A héten ez már a második költözködős-fesztiválos hírünk, a másik a cikk végén. Másfél évtized után Balatonszemesről Keszthelyre teszi át...

Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Loreena McKennitt ismét elhozza Budapestre a kelta zene varázslatos világát

A többszörösen díjazott kanadai énekesnő és dalszerző – 2004-ben megkapta a Kanada Rendjét, és 2013-ban Franciaország Nemzeti Művészetek és Levéltárak Lovagja lett – 2024-ben 24 állomásos tavaszi európai turnéja keretén belül Budapestre is ellátogat, március 24-én érkezik az MVM Dome-ba.

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Az Oasis debütáló lemezét hozza el Liam Gallagher a Szigetre

Újabb fellépőket jelentett be a Sziget. A most közzétett majd' 50 előadó között szerepel Liam Gallagher, generációjának egyik legsokszínűbb és legsikeresebb előadója, az idénre új albumot is ígérő Halsey, a 8 Grammy-t birtokló Skrillex, a 21. század egyik legkiemelkedőbb pop’n’soul énekesnője, Janelle Monáe, az idei Brit...

Kalóztól kongáig: öt jó koncert a közelgő Budapest Ritmo fesztiválon

A Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek keretében megvalósuló Budapest Ritmo idén is igazi zene csemegékkel szolgál. A már bemutatott fellépőkön kívül – link a cikk végén – további ajánlatokat teszünk régi/új izgalmas előadók felfedezésére.