A tehetség utat tör – A Postmodern Jukebox erre az élő példa

2019/03/15  ·   Koncertbeszámoló   ·  Schwartz Dávid

Scott Bradlee álma vált valóra ezzel a kezdeményezéssel – számos, hatalmas tehetségű zenész és énekes, táncos művész számára adva lehetőséget a valódi nyers tehetségnek. Az egészen elképesztő orgánumok új értelmet adtak a jól ismert melódiáknak, s ez az őserő magával sodorta szerdán az Aréna közönségét is.

Fotó: Danubius Music

Az úgy volt, hogy egy alagsori helyiségben rakták először össze a dalokat, és Scott Bradlee aztán szép sorban kipakolta őket a videómegosztóra – így szeretett beléjük a világ, és emelkedtek egyre feljebb, a szó szoros értelmében is. Ha a klipeket nézzük, úgy tűnik, megszámlálhatatlan mennyiségű zenész dolgozik velük, de ez csak egyfajta káprázat, ami annak köszönhető, hogy mindegyik feldolgozásuk újat és újat teremt. Budapesten is csak a zenekar egy részét láthattuk, hiszen rengeteg session zenész dolgozik a Jukeboxban, az énekesek  közül pedig négyen voltak az Arénában.

LaVance Colley, Tia Simone, Hannah Gill és Olivia Kuper Harris frontszereplésével egy valódi időutazásba repítettek minket az est fellépői. Lemezminőségben szólt a hangzás, mind az énekes-, mind a zenész szekció részéről. Hibátlan örömzenélés volt, hatalmas tehetséggel és rutinnal, profizmussal és precizitással karöltve.

A zenész kollégák, barátok, akik sokan ott voltak mind egyöntetűen ezt mondták. Hibátlan koncertélményt kaptunk mindannyian. Katy Perry, Beyoncé, Lady Gaga, Toto és számos legendás előadó dalai szólaltak meg a megszokott swing-soul-blues-gospel és jazz bundában. Megszűntek a szabályok, a popgyárak lüktetése – és kitárult a zenei tárház, ami szilárd bástyaként emögött a projekt mögött van. Örök igazság, hogy tartalom nélkül nem teremthetünk értékeket. És itt bizony minden oldalról tartalmasan és érdekesen van összeállítva a történet. Megunhatatlan volt elejétől a végéig.

Pontos kezdés, semmi sallang vagy manír, amit megszokhattunk a Nagy Celebektől. Semmi kordon vagy korlát... És közel két és fél órás intenzív örömzenélés. Közvetlen, egyszerű,elegáns. Gördülékeny átvezetés, kevés duma. Nyers profizmus. Ezek jutnak egyből az eszembe. Az állam csak mélyebbre és mélyebbre esett, sőt, volt, amikor nem tudtam gátat szabni a könnyeimnek.

A koncert végén a What is love című diszkósláger gospel-soul átiratára pattant fel az aréna. Mindenkit megérintett. A tomboló energia, a szeretet és a zene iránti hatalmas alázat. Hatalmas útravalót kaptam mint zenész, mint énekes és mint egyszerű hallgatóság is.

És azt, hogy mindig van mit tanulni. Mindannyiunk számára. Ahogy a jó pap is holtig tanul, egy zenésznek is idomulnia, fejlesztenie kell saját magát. A PMJ hatalmas motiváció egy olyan zenész generációnak mint az enyém. Amikor ennyire túltelített a „pop piac” felemelő ilyen egyedi és sokszínű csapatot látni. Számomra legalább akkora öröm látni egy ilyen hihetetlen tehetségekkel bíró produkciót ekkora sikerre szert tenni. Köszönöm Nektek, PMJ, köszönöm, Koncert.hu és köszönet a Danubius Musicnak ezért az élményélt. Egy életre hálás leszek.

Külön megtiszteltetés, hogy Caley Carr a produkció szteptáncosa megköszönte nekünk, hogy elmentünk a koncertre! Egy biztos, nem először, nem utoljára van részünk őket itthon hallani-látni. Legalábbis ezt ígérték. Mi ott leszünk !

Fotók a Danubius Music oldalán

***

Aki pedig arra kíváncsi, szerzőnk hogy "muzsikál" a színpadon, megnézheti, meghallgathatja március 22-én, pénteken, az Orfeumban, ahol kitör a diszkó láz: Disco Fever – Schwartz Dávid és a Soul Session koncertje címmel látható majd műsora.

Postmodern Jukebox, Scott Bradlee, Welcome to the Twenties 2.0 Tour, show, Aréna, Schwartz Dávid

 

 

Szólj hozzá!


1400 nevezés közül választották ki a Fonogram-díj idei jelöltjeit

1400 nevezés közül választották ki a Fonogram-díj...

2025. április 8-án, kedden a Fonogram-nap keretében – idén 22. alkalommal – adják át a 18+1 kategóriában odaítélt Fonogram-Magyar Zenei Díjat.
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

A Budapest Arénában végleg elbúcsúznak Az Őrült Nők

Tíz év és majd' ötszáz előadás után végleg elbúcsúzik a színpadtól az elmúlt évtizedben legendássá vált színházi produkció, Az Őrült Nők Ketrece, Alföldi Róbert rendezésében, a főszerepekben Stohl Andrással és Hevér Gáborral. A kultikus darabot október 4-én, a Budapest Arénában láthatjuk utoljára, s ezzel az...

Hölgyeim és uraim, a színpadon Sir Tom Jones!

Legnagyobb slágereivel és a Defy Explanation turnéjával érkezik az MVM Dome-ba az idén 84 éves legenda, aki több mint hat évtizedes pályafutása során olyan örökzöldekkel ajándékozott meg bennünket, mint a It’s Not Unusual, Delilah, She’s A Lady vagy a Sexbomb.

Nirvana a PeCsában – zenei képregény-kiállítás a Savoya Parkban

Rajz & roll néven zenei képregény-kiállítás nyílik március 29-én, Budapesten, a Savoya Parkban. A tárlat olyan zenészek, együttesek valós és fiktív kalandjaiba enged betekintést, mint például a The Beatles, a Nirvana, a Ganxsta Zolee és a Kartel, a Kispál és a Borz, a Hooligans és a ROAD. A Master-Lab Comics manufaktúra által...

Napra pontosan 20 évvel az első fellépés után: Irie Maffia jubileumi koncert március 15-én

A zenekar 2005. március 15-én adta első koncertjét, azt sajnos nem tudjuk, hol volt, most az MVM Dome-ban adnak jubileumi koncertet.
Új koncertek