Menopauza

Késve kezdte, ráadás nem volt: Kelis fura bulija az Akváriumban

2020/03/04  ·   Koncertbeszámoló   ·  Labancz Andrea

Langyosan indult, tüzesen folytatódott, hidegzuhannyal végződött a tegnap esti Kelis jubileumi koncert az Akváriumban. És még most is csak pillázunk, mi történt.

Kelis

Az az igazság, hogy Kelis Kaleidoscope albuma nekem nagy kedvencem volt a maga korában, és szerintem a rajta szereplő slágerek a mai napig menőnek számítanak. Igaz, hogy az utóbbi években a művésznő kevesebbet foglalkozott az énekléssel, viszont annál többet a gasztronómiával, a hangja élőben is úgy szólt, ahogy elképzeltem. Ráadásul ő maga is tök szimpin viselkedett a koncert alatt. Mégis felemás érzésekkel távoztunk a helyszínről...

Úgy kezdődött, hogy az előzetes bejelentéshez képest Kelis jó fél órás késéssel lépett színpadra, ami tekintettel arra, hogy ezen az estén nem volt vendégzenekar – akik miatt az átálláskésleltette volna a rajtot –, számomra érthetetlennek tűnt. Igaz, a közönség sem vette túl komolyan a kerek nyolc órát, ugyanis akkor még alig lézengtek az emberek a NagyHallban. Én ebben az ügyben régimódi vagyok, tiszteletlenségnek érzem a közönség és az előadó részéről is a késést, úgyhogy pufogtam is egy kicsit magamban emiatt.

A hölgy színpadra lépése előtt kicsit sok volt a bejátszott duma, viszont az dicséretes, hogy egy komplett zenekarral készültek a produkcióra, s még egy női dj is befért a csapatba. Kelis nem húzott nagyestélyit az eseményre, mondhatni, a kényelem volt a fő szempontja a ruhaválasztásnál, hiszen egy egyszerű, sportos melegítő (ahogy mifelénk mondják: suhogós) volt rajta, az elmaradhatatlan övtáskával, no meg persze megkülönböztetésként egy szép nagy K betűvel a hátán. Ami viszont fura volt, az az előre odakészített kottaálvány, és a rajta heverő papírlapok, amin – mint később kiderült ˜– a dalszövegei szerepeltek. Értem én, hogy 20 éves szerzeményekről van szó, de eléggé meghökkentő látványt nyújtott a szöveget papírról olvasó énekesnő.

Hangilag rendben volt a produkció, és az újraértelmezett dalokkal se volt probléma, sőt! Kifejezetten jótt tett a régi slágereknek egy kis vérfrissítés, azonban időnként olyan érzésem volt, mintha még csak a próbatermi változatot hallanánk, ahol azért akadnak javítandó hibák. A koncert elején még a közönség is inkább a mobilozással, beszélgetéssel, iszogatással volt elfoglalva a színpadi történések helyett, amivel engem nagyon hamar ki lehet hozni a béketűrésből, de igyekeztünk úgy helyezkedni, hogy az ilyen koncertre (minek) járó trollokat elkerüljük.

Aztán a vége felé mégis beindult a buli, énekeltetéssel, csípőrázással, pacsizással, ahogy kell – és kezdett igazán élvezhetővé válni a koncert. Ez azonban nem tartott sokáig, mert olyan hirtelen és váratlan módon lett vége, amit még most sem tudok hová tenni. Az addig renden van, hogy az utolsó dalnál elköszönnek, majd levonulnak a színpadról, hiszen tudjuk, hogy ilyenkor érkezik még a ráadás... Ennek tudatában a közönség lelkesen tapsolt, és a szokásokhoz híven követelte vissza a művésznőt és csapatát a színpadra, akik viszont csak nem akartak megjelenni. A dolog furcsasága, hogy valószínűleg az Akvárium munkatársai is bíztak a ráadásban, mivel nem oltották fel a villanyt, nem kezdték el leszerelni a színpadot és nem játszották be a "kiűző" zenét – ezek egyértelmű jelei szoktak lenni annak, hogy távozásra vagyunk felszólítva. Bő 10 percig próbálta a fokozatosan csökkenő közönség visszahívni a főszereplőt a színpadra, de eljött az a pillanat, amikor a leghangosabb csoport is feladta a küzdelmet, mi meg csak álltunk, és próbáltuk megfejteni mi történhetett. Választ azóta se kaptunk, ami miatt egy kissé kesernyés szájízzel gondolunk vissza a bulira. De igyekszünk fejben csak a szép emlékeket megőrizni.

Kelis, Akvárium Klub, koncert, 2020, Milkshake, Trick Me, Kaleidoscope, album, évforduló

 

 

Szólj hozzá!


A zenekar szívverése: tisztelgés a basszerosok előtt

A zenekar szívverése: tisztelgés a basszerosok előtt

A zenei világ figyelme a basszusgitárosokra irányult, miután a Sky Arts bemutatta a háromrészes Greatest Basslines című dokumentumfilmet. A november...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Hogyan tudnék élni nélküled, avagy ki tud többet a magyar filmzenékről?

A DUE Médiahálózat szervezésében és a Nemzeti Filmintézet támogatásával immáron kilencedik alkalommal indítják el a Nagy Magyar Filmteszt Diákoknak elnevezésű vetélkedőt, amely a 14-20 éves közönséget szeretné szórakoztató módon közelebb vinni a magyar filmekhez, sorozatokhoz és készítőikhez

A közönség nem tud élni a Demjén-musical nélkül

Valami egészen szokatlan történik az Erkel Színház körül: a jegypénztár előtt kígyózó sorok, több tízezer online vásárló néhány perc alatt, és olyan rendszerterhelés, amelyet korábban csak sportdöntők vagy világsztárok stadionturnéi okoztak. Mindez egy februárban induló musicalért, amely a Demjén Ferenc dalaira épülő...
Új koncertek