Menopauza

Összedőlhet fenn a magas ég – Céline Dion mindig az lesz, aki mindig is volt

2024/07/27  ·   Koncertbeszámoló   ·  Módra Mild Ildikó

Ha a tegnapi tippeléseinkből indulok ki, akkor nem érdemes lottóznunk: az olimpia megnyitóján Céline Dion és Lady Gaga nem énekelt duettet, és amit nem énekeltek el, az sem a "La Vie en Rose" volt... A többi – nagyjából – stimmelt.

Az esővel együtt sírt a fél világ Céline Dion éneke alatt

Nem lesz valid a véleményem, mert még életemben nem néztem – nemhogy végig, egyáltalán – meg olimpiai megnyitót. Az efféle stadionshowk világa távol áll tőlem, a végtelen bevonulások pedig max. addig érdekeltek, amíg a H betűhöz nem értünk.

Szóval, nem annyira tudom, milyenek voltak az eddigi nyitóceremóniák, de úgy tűnik, szerencsém van, mert az, amit életemben először végignéztem, finoman szólva is pazar volt – mind szellemiségében (szabadság, egyenlőség, testvériség), mind kreativitásában, mind megvalósításában. Nem mennénk bele, olvassátok el bárhol a részletes beszámolókat, minket a zene érdekel – és leginkább Céline Dion.

Elég bénán indult az Euronews közvetítése, el is kapcsoltunk, így aztán jól lemaradtunk Lady Gaga fellépéséről, nagyjából kb. a Gojira felbukkanása előtt pár perccel kapcsolódtunk vissza, de onnantól fogva le sem lehetett vakarni a képrenyőről. A kollabjuk Marina Viottival, ahogy sejtettük, tényleg az egyik legjobb performansza volt a megnyitónak, de volt lángoló – és úszó – zongora,  menetelő – és zenélő – gárda, hiphop, rap, pop, LMBTQ divatbemutató – tánccal, party feeling s ami a csövön kifért – és a cső átmérője jó nagy volt. Minden egyes esőverte zongoráért, hangszerért és persze a zuhéban rezzenéstelen arccal éneklő, táncoló, szaltózó művészért a szívünk szakadt meg – és hát megarespect.

De az a pillanat, amikor a már említett szívünk igazán darabokra esett, – és ezt onnan tudtuk, hogy hullott a könnyünk – a záródal volt, vagyis Céline Dion fellépése. Jó, igaz, már azelőtt eleredt – az esővel együtt, pedig már úgy tűnt, abbahagyja –, mielőtt az első hangot kiénekelte volna, akkor, amikor elkezdett emelkedni az olimpiai lángot hordozó hőlégballon, és megszólaltak Edith Piaf Himnusz a szerelemhez című, amúgy is szívszaggató dalának első taktusai, és a kamera elkezdett ráközelíteni a fekete háttérben arra a kis fehér pontra...

Ott van... – kezdtem neki, de a nevet már nem tudtam kimondani, mert elszorul a torkom. És onnantól fogva végigbőgtem – de ahogy a hírfolyamomat néztem, velem együtt a fél világ(om).

Amikor tegnap a duettezésről írtam, még arra gondoltam, jó lesz ez a felállás, mert majd Lady Gaga hanggal vagy bármivel kisegíti majd a nagybeteg énekesnőt, ha bármi történik.

Nos, Céline Diont az égegyadta világon semmivel nem kellett kisegíteni.Nem történt semmi. És minden megtörtént.

Olyan erővel énekelt, hogy az ember csaknem elfelejtette, hogy a betegsége évekkel ezelőtt leparancsolta a színpadról, és mindaz, ami addig az élete volt, a színpad, a közönség, az éneklés – emlékké és vággyá zsugorodott össze a kezelések és a fájdalom súlya alatt.

Nem tudhatjuk, milyen felkészülést igényelt számára ez az egyetlen dal, és azt sem, milyen utókezeléssel járt az erő kiáradása, a dallamában is a lelkekig hatoló, az  egyszerűségében gyönyörű szövegű sanzon előadása.

Ha soha többet nem léphet színpadra, ami sajnos benne van ebben a rohadt pakliban, akkor a franciák egy grandiózus, nemes gesztussal – énekelhette volna ezt a dalt francia énekesnő is – megadták neki a lehetőséget arra, hogy a világ így őrizze meg emlékezetében.

És Celine mindent beleadott – de semmi pluszt. Mert nem volt ez más, mint ő maga, az, hogy – a közvetítést nézőket is beleszámítva – milliók előtt lépett fel, semmit sem változtatott rajta. Ez volt mindig is Céline Dion. S bár az esélyek nem túl jók, hátha valami csoda történik, és még lesz is. Szívből kívánjuk neki.

Mielőtt megmutatjuk a felvételt azoknak, akik nem látták, idemásoljuk a dal magyar szövegét is – így nézzétek...

"Összedőlhet fenn a magas ég, leomolhat minden ami ép,
egy a fontos, hogy te szeress, minden más, csak semmiség.
Veled alszom, veled ébredek, testem láng, ha hozzám ér kezed,
lehet minden csúf e földön, ha szeretsz, már nékem minden szép.

Olyan ember voltam én, aki élt csak könnyedén, vonzott minden csillogás,
hittem ez lesz végzetem, senki nem segít ezen, sosem leszek már más.
De most fordult a világ, hordanék bohóc ruhát, ha te tőlem ilyet kérsz,
lila hajat viselnék, hidd el bármit megtennék, bármit, amit tőlem kérsz.

Összedőlhet fenn a magas ég, leomolhat minden ami ép,
egy a fontos, hogy te szeress, minden más, csak semmiség.
Örök életet élhetnél velem, várna ránk a kéklő végtelen,
mert a földi boldogságtól, halhatatlan lesz a szerelem."

És így próbáljatok meg nem sírni :)

A YT csak olyan videókat támogat, amelyek csak részleteket mutatnak meg (híradások), egy hosszabb felvétel itt: Céline Dion.

 

 

 

 

Céline Dion, Párizs, olimpia

 

 

Szólj hozzá!


A zenekar szívverése: tisztelgés a basszerosok előtt

A zenekar szívverése: tisztelgés a basszerosok előtt

A zenei világ figyelme a basszusgitárosokra irányult, miután a Sky Arts bemutatta a háromrészes Greatest Basslines című dokumentumfilmet. A november...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Hogyan tudnék élni nélküled, avagy ki tud többet a magyar filmzenékről?

A DUE Médiahálózat szervezésében és a Nemzeti Filmintézet támogatásával immáron kilencedik alkalommal indítják el a Nagy Magyar Filmteszt Diákoknak elnevezésű vetélkedőt, amely a 14-20 éves közönséget szeretné szórakoztató módon közelebb vinni a magyar filmekhez, sorozatokhoz és készítőikhez

A közönség nem tud élni a Demjén-musical nélkül

Valami egészen szokatlan történik az Erkel Színház körül: a jegypénztár előtt kígyózó sorok, több tízezer online vásárló néhány perc alatt, és olyan rendszerterhelés, amelyet korábban csak sportdöntők vagy világsztárok stadionturnéi okoztak. Mindez egy februárban induló musicalért, amely a Demjén Ferenc dalaira épülő...
Új koncertek