A Spotify és a YouTube heti gyakorisággal hozza nyilvánosságra adatait mind globális, mind országos szinten. Hivatalos éves toplista hiányában az NMHH a publikus adatokra támaszkodva készítette el az éves eredményeket, összeszámolva a teljes év során felgyülemlett hallgatottságot, nézettséget. Az összegzés szerint a Spotify 2022-ben 488 millió felhasználóval és 205 millió előfizetővel büszkélkedhetett. Éves szinten 433 millióan jelentkeznek be, melyből 188 millió előfizető. Napi szinten a felhasználók 44 százaléka lép be az oldalra. A közönség 26 százaléka 24 év alatti. Napi szinten a legtöbb időt az észak-amerikaiak töltik a platformon (140 perc), majd az afrikai és közel-keleti régióban élők (124 perc) következnek a sorban, míg az öreg kontinens lakói a legkevesebbet (99 perc).
Ezzel ellentétben Ákos, a Bagossy Brothers Company, a Bon Bon, Caramel, a Follow The Flow, Győrfi Albert, a Halott Pénz, a Honeybeast, a Hooligans, az Irie Maffia, a Kowalsky Meg A Vega, a Magna Cum Laude, a Margaret Island, a New Level Empire, a Republic, Rúzsa Magdi, a Soulwave, Szakács Gergő és a Wellhello mind olyan előadók, amelyek a rádiós top20-ban végeztek, a Spotify-on azonban minimális sikereket értek el.
A legtöbbet játszott előadó a Spotify világranglistája szerint Bad Bunny volt. A név egy 28 éves férfit rejt, akinek dalait az év során több mint ötmilliárdszor streamelték.
A második helyezett, Harry Stylest másfél, a harmadik helyen álló Taylor Swiftet pedig 2,3 milliárddal kevesebbszer hallgatták, mint Bunnyt. A Spotify adatai szerint a világ legnépszerűbb zeneszáma Harry Styles 2022. április 1-jén debütáló, fentebb belinkelt dala lett, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le. A magyar hallgatók körében is népszerű volt az angol énekes a maga nyolcadik helyével, de az élen két hazai fiatal:
Azahriah és Desh végzett.
A Pullup című szerzemény 2022-ben - majdnem hat és fél milliószor került lejátszásra. Külön érdekesség, hogy több mint három éve, 160 hete folyamatosan a magyar top200-ban található Dzsúdló és Lil Frakk Lej című műve, melyet csak 2022-ben 3,8 milliószor streameltek.
A rádiós top20-ból hárman vannak jelen a YouTube-os top20-ban: a Halott Pénz (rádiós 2.), a Follow The Flow (4.) és a Bagossy Brothers Company (10.). A 2022-ben 122 milliószor megtekintett Azahriaht összesen 6.774-szer hallhattuk a rádiókban ugyanebben az évben, ezzel a 85. helyezést érte el. Igaz, olyan nincs közöttük, akit egyszer se szerkesztettek volna a rádiók műsoraiba. A magyarok egy jelentős része (főleg a fiatalok) azonban távol marad a rádiók lineáris adásaitól. A Spotify, a YouTube és megannyi online tartalomszolgáltató platformján saját maguk látják el a műsorszerkesztők szerepét, és ebben hosszú éveken át finomított algoritmusok segítik őket.
Az Úristen uralta tavaly a rádiókat
Szólj hozzá!