Budapest 2023. May. 03. (20:00)

CALUM SCOTT


CALUM SCOTT

"You Are The Reason", "Woke Up in Love" és további slágerlistás dalok énekese, Calum Scott Magyarországra érkezik 2023. május 3-án.

Calum Scott erőteljes hangja és a legmélyebb érzéseket feltáró dalai évek óta kísérik életünk legjelentősebb pillanatait A 2017-ben megjelent "You Are The Reason" című, áttörést hozó kislemezének megjelenése óta az Egyesült Királyságban élő művész platinalemezes slágeréi jelentős élet eseményeket kísérnek, mint például esküvőket és búcsúztatókat, és számos rajongója fordul zenéjéhez vigasztalásért, amikor szívfájdalmakat és veszteségeket élnek át.

A "Bridges" című második albumának elkészítése során Scott legbensőségesebb élményeit olyan dalokká alakította át, amelyek felemelik a lelkeket és megerősítik a szívet.


„A világ körüli turné során közelről megtapasztaltam, hogy milyen hatással van az emberekre a zeném. Rájöttem, mennyire fontos, hogy továbbra is szívből és őszintén írjak" - mondja Scott, akinek 2018-as „Only Human” című debütáló albuma több mint 20 országban az Apple Music albumlistájának első helyén landolt.

„Megtanultam szembenézni a fájdalmaimmal, és ebből próbálok létrehozni valami szépet, ami segít az embereknek feldolgozni az érzéseiket, cselekedni, együttérzőbbnek és megértőbbnek lenni másokkal szemben, vagy egyszerűen csak elmenekülni a világ elől egy kis időre. Számomra ez az új album arról szól, hogy olyan dolgokat osztok meg, amiket eddig még soha, és néha ijesztőnek tűnő utakra lépek abban a reményben, hogy ez inspirációt vagy megnyugvást hoz azoknak, akinek szüksége van rá."

A "Bridges" olyan A-listás producerek közreműködésével készült, mint Greg Kurstin (nyolcszoros Grammy-díjas producer, aki már Paul McCartney-val és Adele-lel is dolgozott). Az album névadó dala Scott megrendítő, életének egy különösen sötét és kétségbeesett időszakát dokumentálja.

„Elég szürreális érzés most belegondolni, de a „Bridges” arról a tényleges élményről szól, amikor egy hídon álltam, és azon gondolkodtam, hogy érdemes-e folytatni egy olyan utat, amit végtelenül fájdalmasnak és magányosnak éltem meg" - árulja el. „Végül az a gondolat akadályozott meg az utolsó lépés megtételében, hogy mekkora felfordulást okoznék. Ez tette világossá számomra, hogy inkább más emberekre kell fókuszálnom. Ez egy nagyon személyes történet, de tekintettel a rajongóimmal kialakított kapcsolatomra úgy éreztem, hogy fel kell vennem az albumra, és őszinteséggel kell átadnom közönségnek."

Scott egész albumra vonatkozó szándékával összhangban a "Bridges" egy valószínűtlen reménysugarat mutat meg a sötétségben. Ez a törékeny varázslat újonnan megtalált magabiztosságát tükrözi, mint lírai mesélő.


„Ez az album egyfajta felnőtté válás volt számomra, amelynek során megfogalmazódott bennem, hogy ki vagyok, és mit akarok mondani" - jegyzi meg.

Az érzelmek hihetetlenül széles skálájának feltárása mellett a “Bridges” még mélyebb kifejezőerővel gazdagítja lenyűgöző énekhangját - utóbbi elem megjelenik az album vezető kislemezén is, a "Biblical"-on, amelynek címe egy mindent átható szeretetre utal, amely mindenkit és mindent felülmúl. A dalt többek között a nagyra becsült James Bay-jel közösen írták és részben az Abbey Road stúdióban vették fel. A zongorával kísért ballada egyszerre sugároz lélekkel teli minimalizmust és féktelen kiáradást.

„ A "Biblical" a karantén alatt született, amikor hónapok óta nem láttam a barátaimat és a családomat, és megragadott az az érzés, hogy minden más elhalványul, amikor azokkal az emberekkel vagyok, akiket szeretek" - magyarázza Scott.

A kitartás dicsőségesen szárnyaló himnusza, a "Rise", egy diadalmasabb hangnemet képvisel, ahogy Scott a legnehezebb akadályok leküzdésében rejlő tiszta örömöt közvetíti. „A "Rise"-t egy olyan időszakban írtam, amikor nagyon frusztrált voltam, és egy olyan dallá alakítottam át az érzést, amely arról szól, hogy emelkedjünk fel a hamvainkból" - emlékszik vissza Scott. 

„Általában azt szeretem csinálni, hogy csak állok a mikrofon mögött, és kapcsolatba lépek az emberekkel, rezonálok, együttérzést sugárzok, és segítek mindenkinek, hogy velem együtt átéljék az érzelmeiket. De a „Rise”-zal inspirálni és motiválni akartam az embereket, átkarolni őket, és azt mondani, hogy meg tudjuk csinálni, és hogy jöjjenek vissza harcolni."

Máshol az album olyan kifinomult, árnyalt számokat mutat be, mint a "If You Ever Change Your Mind". Ez egy furcsán emelkedett hangvételű töprengés egy összetört szerelemről.

„Arról szól, hogy visszatekintünk egy olyan kapcsolatra, amin nagyon nehéz volt túllépni, és felismerjük, hogy most sokkal erősebbek vagyunk" - mondja. „De ugyanakkor még mindig ott van benned az a kis hang, amelyik azt kérdezi, hogy vajon most visszamennék-e, vajon működhet-e, jó ötlet lenne-e?"

A "Heaven"-ben az album teljesen eufórikus hangulatba vált, ahogy Scott a szerelemben tapasztalt teljes önátadás boldogságáról beszél.

„Dalszerzőként mindig új utakat keresünk arra, hogyan mondjuk ki, hogy hiányzol vagy szeretlek, vagy vissza akarlak kapni" - mondja. A "Heaven" koncepciója az, hogy két ember közötti a szerelem képes meghaladni bármit. Imádtam az ötletet, hogy az erőt a kapcsolatba helyezzük".

A "Bridges" egyik legszebb pillanata, amikor Scott egy csodálatosan könnyfakasztó előadásban szólaltatja meg Greg Holden "Boys in the Street" című dalát (amely egy apa küzdelméről szól, hogy elfogadja nyíltan meleg fiát). Akárcsak Scott platina minősítésű, Brit-díjra jelölt Robyn "Dancing On My Own" című dalának feldolgozása (amely elindította a világhírnév felé vezető útján), a "Boys in the Street" is bizonyítja, hogy Scott kimondhatatlanul tehetséges dalértelmező, aki minden egyes sornak képes új érzelmi súlyt adni.

"A múltban írtam a saját coming out-omról, és hallottam az LMBTQ+ családban élő emberektől, hogy ez segített nekik abban, hogy végre elfogadják, kik is ők valójában" - mondja Scott. "Miután a Nemzeti Coming Out Napra közzétettük az élő felvételt, hallottam egy férfitól, aki aggódott amiatt, hogy a gyerekei melegek lehetnek, hogy az előadás rádöbbentette, hogy bármi történjék is, feltétel nélkül szeretni fogja a gyerekeit. Ha segíthetek ilyen pozitív változást inspirálni a világban, az számomra a legfontosabb.” 

Bár a “Bridges” nagy része a szerelem és a szenvedés nehézségeit kutatja, a csendesen merengő "Cross Your Mind" akkor született, hogy Scott egy bonyolult kapcsolaton töprengett. Az elektromos gitárral hangszerelt számot Scott úgy jellemez, mint "az egyik legnagyobb kihívást jelentő dal, amit valaha is el kellett énekelnem".

"Rengeteg szorongás és felgyülemlett érzelem van ebben a dalban, aminek köze van ahhoz a megoldatlansághoz, amit akkoriban éreztem" - mondja. „Arról szól, hogy vajon ez a másik ember gondol-e rád, hiányzol-e neki, azt kívánja-e, hogy a dolgok jobbra forduljanak - és nem tudhatod. Mindez a huzavona rendkívül fájdalmassá válik, de mégis azzal a reménnyel írtam a „Cross Your Mind”-ot, hogy van lehetőség arra, hogy a dolgok megváltozzanak".

Dalai kivétel nélkül azonnali érzelmi reakciót váltanak, és lehetővé teszik az értelmezések széles skáláját. Ezen felül Scott a "Bridges" felvétele során írta eddigi egyik legkülönlegesebb és legszemélyesebb dalát is - egy olyan dalt, amely kizárólag az album fizikai példányain található meg.

A"Bridges"őszinte dalainak bemutatása Scott számára egy életre szóló vágyat elégít ki: hogy vigasztaljon és erőt adjon másoknak.

„Amikor fiatalabb voltam, terapeuta akartam lenni, mert egyszerűen segíteni akartam az embereken, és a zene ezt tízszeresen lehetővé tette számomra" - mondja. „A zene lehetővé tette számomra, hogy megbirkózzak a démonaimmal, és ezeket az érzelmeket dalokba öntsem, majd megmutassam és megosszam őket, hogy előremutató változást hozhassanak valaki más életében is."

Turnéjával Scott nem győzi hangsúlyozni, hogy a munkája leghálásabb aspektusa továbbra is a dalok előadása élőben és a rajongókra gyakorolt hatásuk megtapasztalása.

„Mindig azt akarom, hogy az emberek úgy távozzanak a koncertjeimről, hogy úgy érzik, mintha másfél órát ültek volna a barátaikkal, és elkezdtek volna másképp gondolkodni a gondjaikról" - mondja. „ Amikor végignézek a tömegen, és látom, hogy mindenki összekapcsolódik azokkal a dalokkal, amiket a legtragikusabb vagy legszebb pillanatokban én írtam, az mindennél közelebb áll a varázslathoz. Ez mindig arra inspirál, hogy a lehető legvalóságosabb és legőszintébb legyek a zenémben". 

 
  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.

 

Szólj hozzá!


 Cirque de Margaret: Co Lee-cirkusz a Kristályban

Cirque de Margaret: Co Lee-cirkusz a Kristályban

Utolsó fejezetéhez érkezik Co Lee cirkuszos epochja, amely a Cirque de L’Homme [CDL] című, tavaly februárban debütált nagylemeze óta zajlik. A...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Koncz Zsuzsa az Arénában: Jelbeszéd 2.0

Az énekesnő tizennegyedszer lép a Sportaréna színpadára, legutóbb tavaly adott ott koncertet – április 13-án a közelmúltban készült Koncz Zsuzsa-albumok, így a Tündérország, a Vadvilág és a Szabadnak születtél dalai csendülnek fel a Jelbeszéd 2.0 elnevezésű koncert égisze alatt.

Slash visszatér!

Myles Kennedy & The Conspirators társaságában 2024. április 19-én lép fel az MVM Dome-ban.

A nő, aki kilenc nyelven énekel – jön, jön, jön Lara Fabian

Nem is olyan rég járt nálunk: 2022 októberében adott koncertet az Arénában. 2024. április 30-án egy másik helyszínen, az MVM Dome-ban fog fellépni.

Elhunyt a Supermanagement társalapítója és tulajdonosa, Ferich Balázs

Ferich Balázs neve onnan is ismerős lehet nektek, hogy a Blind Myself basszusgitárosa volt, majd amikor Tóth Gergővel kis kanyarok után önálló céget alapítottak – ez lett a Supermanagement –, ők vették a szárnyaik alá például a Wellhellót, Dzsúdlót és Azahriah-t is. A zenész-menedzser mindössze 36 éves volt.
Új koncertek