Bárdos Deák Ági a Bardo Projektben is hozza a tőle nem meglepő megoldásokat, már ami a zenész felállásokat illeti: számtalan hangszer mesterei állnak össze egy-egy koncertre, ki-ki a ráérő ideje szerint. Így a Bardo Projekt hűséges rajongóinak abban az egyedülálló élményben lehet részük minden egyes koncerten, hogy új és új hangszereken, hangszerelésben hallgathatják szeretett számaikat.
A Bardo Projekt különlegessége, hogy a hazai kortárs költők verseinek megzenésítését is felvállalja, többek közt Térey János és Kemény István életművéből válogatva.
A kortárs underground rock költészet kiemelkedő teljesítményeit is repertoáron tartja, Víg Miskán kívül Müller Péter Sziámi, valamint a Kontroll Csoport szerzeményeit feldolgozva.
A Bardo Projekt történetének harmadik évétől, azaz 2009-től Bujdosó János gitáros állandó zenésztársként és zeneszerzőként van jelen a változó felállásokban.
„A nyolcvanas évek budapesti underground zenei szcénájának ismerői persze jól tudják kicsoda is Bárdos Deák Ági. A Kontroll Csoport énekesnője vad vágtát mutatott be az évtized első felében: volt alternatív szex szimbólum, főszerepelt filmen (pl. Müller Péter Iván: Ex-kódex), volt politikai irányultságú rendőrségi ügy gyanúsítottja, body artos punkgesztusként felvágta az ereit a színpadon. De: Punkznotdead, Bárdos Ági az olvadás, majd a rendszerváltás időszakában sem pihent, a Kontroll feloszlása után megalakította az Ági és a Fiúk formációt, majd ez év eleje óta Kontroll Válogatás-Ági 50 néven adott koncertsorozatot. Ági ugyanis 50 - vö.: punk's not dead - ám pont novemberi születésnapján előjött egy úgy formációval, új lemezzel, Bardo: Juditnak címen. Alkalmi, de milyen alkalmi!, zenészekkel játszik együtt (csak példálózó felsorolással: Darvas Ferenc és Kristóf, Gasner János, Kis Tibor, Másik János, Víg Mihály) és megpróbálkozik az érett punk-díva szerepkörével, mely Patti Smithnek vagy Marianne Faithfullnak olyan jól sikerült. Fogóddzon meg a Nyájas Olvasó, Bárdos Deák Áginak is sikerül! Dalai egy része Kontroll vagy Balaton remix, de úgy énekel Kurt Weilt is, mintha ő lenne Gisella May. Számai szövegét magamagán kívül Kemény István és Térey János költők írták, utóbbi egy film betétdala. Berlini kabarék, New York-i, budapesti hajnali kávéházak cigarettafüstje idézetik meg, valamint a szomorúság, mely a létezés maga."
(Vagesz)
Szólj hozzá!