Full Blast


HonlapNem ismert
Zenei stílusJazz/Blues
Full Blast
Peter Brötzmann, azaz a "Vastüdő", ahogyan őt a Wire zenei szaklap nevezi, az európai jazz egyik olyan legelső pionírja, s harmincévi élvonalbeli jelenlét után is atomreaktornyi energiával rendelkező veteránja, aki a mai napig leállíthatatlanul görgeti maga előtt azt, amit a Ma Zenéjének nevezünk.

A Full Blast-ban Brötzmann maga mellé állított két kiváló svájci zenészt, Marino Pliakast basszusgitáron és Michael Wertmüllert dobon, a ami létrejött, az jobb besorolás híján egyfajta jazz-metál, Brötzmann valamennyi formációja közül is talán a legütősebb: olyan hihetetlen energia szabadul fel koncertjeiken, amelyben a hangok egyetlen folyamatos hanggá olvadnak össze, olyan hangzássá, mint amilyen a világ keletkezésekor szólhatott.

Pályafutásának elején a festőnek készülő Brötzmann évekig Nam June Panik világhírű videoművész asszisztenseként dolgozott, amely átsegítette a „törésponton", kiszakította a formális konzervatóriumi oktatás keretei közül, a mainstream jazz konvencióiból. Nehéz, belülről feszítő zenéjének minden egyes hangja szivárvány módjára egyszerre magában hordozza egy egész oktávnyi hang élményét.

Saját szavaival: "Ami engem igazán érdekel, az a hangzás elképzelése és megvalósítása. Azt mondtam harminc évvel ezelőtt Han Benninknek, hogy úgy szeretnék egy hangot megszólaltatni a hangszeremen, hogy abban az összes többi lehetséges hang is benne legyen, mint egy hangcsoport, ahogy a zongora is meg tud szólalni. És ez az, amit próbálgatok azóta is. Olykor a tárogatóval, ezzel a magyar hangszerrel egész kerülök hozzá..."

Felállás:
Peter Brötzmann - tenorszaxofon, tárogató
Michael Wertmüller - dob
Marino Pliakas - basszusgitár

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


The show must go on: folytatódik a Hogyan tudnék élni nélküled?

The show must go on: folytatódik a Hogyan tudnék élni...

Mindig ugyanúgy – ez a munkacíme az NFI 1,3 milliárd forintos támogatásával megvalósuló zenés vígjátéknak.
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az elektronikus zene Metallica-ja 16 év kihagyás után érkezik Budapestre

Kevés zenekar tudta olyan intenzitással átformálni az elektronikus zene élő előadásának élményét, mint az ausztrál gyökerű Pendulum. A formáció hosszú kihagyás után visszatér Budapestre: 2025. október 17. nem csak a rajongóknak, de az élő elektronikus zene szerelmeseinek is kötelező dátum.

10 dolog, amit a Metallica-koncerttel kapcsolatban tudunk

Na, csak kibökték végre :) Mondjuk, pont ez a zenekar, amelyiknek semmiféle külön hergelésire nincs szüksége, akkora a rajongótábora világszerte, így Magyarországon is, hogy a suttogó propaganda elindítása max. kis izgalmat vitt az életünkbe, a jegyek így is, úgy is el fognak fogyni.

MY BABY – a Turbinában visszhangzik a sámánblues

Az Amszterdam és Új-Zéland tengelyen alkotó zenekar olyan helyeken táncoltatta már meg a közönséget, mint a Lowlands, a Pinkpop, az Exit Festival vagy éppen a Glastonbury, de a Szigeten is jártak már.

A Black Sabbath búcsúkoncertje egyszerre volt koronázás és könnyes búcsú

2025. július 5-én Birminghamben, a Villa Park stadionban tartotta meg utolsó koncertjét a heavy metal alapkövét lerakó (mit lerakó: bebetonozó...) Black Sabbath. A „Back to the Beginning” címet viselő esemény méltó zárása volt a banda több mint öt évtizedes pályafutásának: nemcsak Ozzy Osbourne, Tony Iommi, Geezer Butler és a...
Új koncertek