Jean Luc Ponty


Zenei stílusJazz/Blues
Jean Luc Ponty

1940. szeptember 29-én született a franciaországi Avranches-ban. Ponty erősen zenei érdeklődésű környezetben nőtt fel. Édesapja a helyi zeneiskolát vezette, és hegedűtanár volt, édesanyja pedig zongoratanárnő. Mind zongoristaként, mind hegedűsként tehetséges volt, és mindehhez még 11 esztendős korában a klarinéttal egészítette ki hangszeres arzenálját. A párizsi Conservatoire-on végzett klasszikus hegedűtanulmányok után profi zenész lett, ám mindjobban elmélyült a jazz iránti érdeklődése is. 

Egy ideig megosztotta idejét a klasszikus hegedűjáték és a jazzklarinét- és tenorszaxofon-játék között. Végül jazzt kezdett hegedülni, és a hatvanas évek közepétől ez lett a fő működési területe. Számos európai zenésszel játszott (Stuff Smithszel készített felvételeket), néha zenekarvezető is volt a HLP-ben. Az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában vendégszerepelt, játszott Frank Zappa Hot Rats című jazzrock albumán (,,It Must Be A Camel"), ezután pedig George Duke partnere lett. 1970-ben Zappa volt Ponty King Kong című lemezének producere. A hetvenes évek elején a free jazzel kísérletezett, az Overnite Sensation-on a Mothers tagjaként ismét Zappával játszott, szerepelt John McLaughlin Mahavishnu Orchestrájának Visions Of The Emerald Beyond (1974) című lemezén. Ezt követően saját jazzrockot játszó bandáját vezette, amely számos nemzetközi követőre talált. A nyolcvanas években más zenészekkel is készített felvételeket, többek között Cleo Laine és Stéphane Grappelli társaságában. 

Ponty mesterien kezeli hangszerét, nem az első hegedűs a jazzben, aki elektromos erősítést használ, ám ő volt az első, aki az elektronikát saját stílusába tudta integrálni. Ponty nemcsak a hangerő növelésére használja az elektronikát, mint elődei, hanem komplexen, mindig előrelépve. Nemcsak elektromosan erősített hangszert, hanem teljesen elektromos hegedűt használ, az effektusok keltésére számos ketyerét is alkalmaz. A boptól a rockig és a free jazzig, onnan ismét vissza a bophoz mindent játszik, sok stílusban és mindenfajta jazzdivatban egyaránt otthonos, öntörvényű muzsikus.

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


Akkor jövőre már fellép az Oasis a Glastonburyn?

Akkor jövőre már fellép az Oasis a Glastonburyn?

Egészen biztos, hogy nem, és erre több magyarázatunk is van, az egyik egészen egyszerű. De kezdjük a reunionnal.
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Az elektronikus zene Metallica-ja 16 év kihagyás után érkezik Budapestre

Kevés zenekar tudta olyan intenzitással átformálni az elektronikus zene élő előadásának élményét, mint az ausztrál gyökerű Pendulum. A formáció hosszú kihagyás után visszatér Budapestre: 2025. október 17. nem csak a rajongóknak, de az élő elektronikus zene szerelmeseinek is kötelező dátum.

10 dolog, amit a Metallica-koncerttel kapcsolatban tudunk

Na, csak kibökték végre :) Mondjuk, pont ez a zenekar, amelyiknek semmiféle külön hergelésire nincs szüksége, akkora a rajongótábora világszerte, így Magyarországon is, hogy a suttogó propaganda elindítása max. kis izgalmat vitt az életünkbe, a jegyek így is, úgy is el fognak fogyni.

The show must go on: folytatódik a Hogyan tudnék élni nélküled?

Mindig ugyanúgy – ez a munkacíme az NFI 1,3 milliárd forintos támogatásával megvalósuló zenés vígjátéknak.

27 év után otthagyja a Pearl Jam-et Matt Cameron dobos

Mi mondtuk már, hogy a dobosoknak valami egészen turbulens éve van... (linkek a cikk végén). Ami a mostani hírt illeti: a 62 éves Cameron (a Soundgarden egykori tagja) ma reggel jelentette be a döntését Instagramon és más közösségi csatornákon is.
Új koncertek