Menopauza

The Ocean


Zenei stílusNem ismert
The Ocean
A német The Ocean ugyan sosem volt egydimenziós banda, de a többség mégis egy kiváló progreszív noisecore csapatként ismerte őket, nagyszabású hangszereléssel. Most itt az új lemez, és lényegében teljesen elfelejthetsz mindent, amit tudsz róluk. A Heliocentric ugyanis kábé annyira hasonlít a zseniális Precambrian-hez, mint a Bee Gees a Napalm Death-hez.

Az új énekes, vagyis ez a Loic gyerek valami elképesztően jó torokkal bír, csak nem biztos, hogy idevaló. A zene is jócskán változott; megmaradt a speckó hangszerek, a majdhogynem szimfonikus megközelítés szerepe, ellenben messze ez a legdallamosabb korongja a társaságnak. Helyenként megnövekedtek a Tool hatások (főleg Aenima/Lateralus vonal), elég csak a két legjobb dalt, jelesül a Firmament-et és a The First Commandment Of The Luminaries-t megnézni. Máskor viszont már-már túlzásba viszik a srácok a dallamosodást. Lehet, hogy nagyon cső vagyok, de bármennyire is profi az anyag, én személy szerint hiányolom azt az agresszív, hangulatos zenei világot, amit eddig annyira nagyszabásúan és hibátlanul kentek Robin mesterék. A korábban egyáltalán nem tapasztalható grunge jelleg is megjelent: a Metaphysics Of The Hangman-ben például az ének megtévesztésig Chris Cornell. A tiszta játék kedvéért muszáj megjegyeznem, hogy helyenként - például The Origin Of Species, vagy The Origin Of God - még így is fellelhetünk jó kis üvöltözős, noisecore torzókat, de összességében véve nagyon-nagyon nem jellemző a keménység az album egészére.

Az egyediségre való törekvés és a kísérletező kedv egyértelműen becsülendő, akárcsak a totálisan hibátlan hangzás. Aki ismeri a bandát, azt nem lepheti meg az a tény sem, hogy a lemez kiállítása is veszett jó lett.

A csapat szokásához híven egy igényes, jófajta munka lett a Heliocentric is, viszont bocsátassék meg nekem, ha mégis azt mondom, én már az ősszel megjelenő, ismét zorkóbbnak ígért anyagot várom.

  Amennyiben szeretnéd adminisztrálni ezt a tételt kattints ide.
 

Szólj hozzá!


A kazettától a streamingig – generációk párbeszéde a Csinibaba Táncdalfesztiválon

A kazettától a streamingig – generációk...

A nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának zenéje ma is visszhangzik a fülünkben... A Csinibaba Táncdalfesztivál 2026-os kiadása azt mutatja meg,...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

A Turbinában mutatkoznak be a Hangfoglaló feltörekvő előadói

A magyar kultúra napja nemcsak a múltról meg a hagyományokról szól, hanem a jövő tehetségeiről is. 2026. január 22-én, csütörtökön a Turbina Kulturális Központban tizenkét feltörekvő produkció mutatkozik be az NKA Hangfoglaló Program legújabb évadának Minifesztjén.

Avatar: Tűz és Hamu – Miley Cyrus Pandorája

December 18-án érkezik a magyar mozikba az Avatar: Tűz és Hamu, és ahogy az a sorozattól megszokott, a látvány mellett a zene is fontos szerepet kap. James Cameron új filmje ezúttal is tudatosan nyúl a popzene felé: a pandorai világ hangulatát olyan dalok egészítik ki, amelyek a moziteremből kilépve is önálló életre kelhetnek.
Új koncertek