Több mint egy évtizede a pénzügyi szektorban dolgozol, néhány napja pedig a Petőfi Csarnok - Pecsa marketing- és programigazgatója lettél. Új terület, új kihívás ez az életedben?
EF: Mindenképpen. Képzeld el azt a szituációt, amikor felhív egy régi ismerősöd, és azt mondja:" Figyelj, Feri, volna itt egy feladat... Elismerem, meglepett a felkérés. Kértem néhány napot, át kellett gondolnom, mi az, amit én hozzá tudok tenni. Sikerorientált embernek tartanak, és erre nem szeretnék rácáfolni.
Milyen emberi tulajdonságok kellenek ahhoz, hogy valaki jól kormányozzon egy ekkora hajót, mint a Petőfi Csarnok?
EF: Jogos kérdés. De én itt mégsem az egyedi emberi tulajdonságokat emelném ki. A kormányzás mindig csapatmunka. Mindenkinek van feladata. Ezek a feladatok egyformán fontosak, hiszen összeérnek, egyik nélkül a másik sem működik. Azt gondolom, ha egy csapatban mindenki szereti azt, amit csinál, nem csak ért hozzá, akkor ezzel a legénységgel az élmezőnyben fogunk találkozni, a hajó pedig célba ér.
A Petőfi Csarnok régen kultikus hely volt a szórakozni vágyóknak, de kiment a köztudatból. Van arra stratégiád, hogy újra visszaállítsd a régi népszerűségét?
EF: A Petőfi Csarnok egy erős régi márka. De az igaz, hogy az elmúlt években kevesebbet hallottunk róla. Amikor a Pecsa-ról gondolkodtunk a régi márka és az új lendületes rendezvényközpont koncepciót kellett összefésülnünk. A Pecsa-koncepció három lábon áll. Van egy nagy koncerttermünk, ez a Pecsa Music Hall, nyáron van szabadtéri színpadunk - több ezer főt befogadó kerttel, Pecsa Music Garden néven, a Pecsa Music Café-ban pedig klubkoncertet, bemutatókat, kisebb közösségi eseményeket tudunk rendezni. A sör- és koktél teraszunkat már nem is említem... Azt gondolom, ritkaság ma Budapesten az olyan hely, ahol párhuzamosan legalább három különböző nagy rendezvényt szinte bármely évszakban meg lehet tartani úgy, hogy a programok nem zavarják egymást.
Honnan tudja az ember előre, hogy mely produkciók lesznek sikeresek?
EF: Biztosra menni nem lehet. Azt lehet látni, hogy melyik az a zenekar vagy rendezvény, amelyre sokan lehetnek kíváncsiak. Ha valamilyen szerethető, figyelemfelkeltő, egyedi tulajdonsággal is rendelkezik, arra nagy lehet az érdeklődés.
Mi a Pecsa Music Garden előnye a többi fővárosi szórakozóhellyel szemben?
EF: Az elhelyezkedés az egyik nagy előnyünk. A Városliget közepén vagyunk, közel mindenhez, szabadtéren, zöldben, de mégsem zavarunk senkit. A másik a hely adottsága és a közösségi élmény, amit nyújt, itt bátran düböröghet koncert, szabadtéri salsaestét tarthatunk, kertmozit rendezhetünk, nézhetünk focimeccset vagy Forma 1-et. Sok ezer főt befogadó kert, közepén nagy színpaddal. Ha pedig az időjárás nem kedvez, bevisszük a rendezvényt a koncertterembe. Nincs esőnap. Talán ezt kevesen tudják megcsinálni.
Követed a jól bevált receptet? Fiatalok, haverok, buli üdítő?
EF: Ez egy jó recept - nincs vita. Viszont a Pecsa-ban ennél sokkal több a lehetőség. Amitől a kínálatunk más, hogy az a harminc feletti korosztály is megtalálja a neki szóló rendezvényt és zenét, amelyiknek én is tagja vagyok. A popzenétől egészen a kemény rockzenéig, a nagy retróbuliktól elkezdve egészen a Csillagfény Diszkóig.
Úgy hallottam, hogy számos helyen személyes szimpátia alapján jutnak fellépési lehetőséghez zenekarok. Ez nálad is így van?
EF: Van kedvenc zenekarom, előadóm, de ez ennyiben is marad. Mindig közösen választunk produkciót, ez nálam elsősorban a közönségünket, és másodsorban a szervezőcsapatot jelenti. Aktívan kommunikálunk, ezért a Pecsa tábora egyre növekszik.
Mit tudsz ajánlani a nyárra?
EF:. Van pár meglepetésünk, amiről szerintem sokan nem akarnak majd lemaradni. Azzal még nem árulok el nagy titkot, hogy a legnépszerűbb hazai zenekarokat várjuk a színpadra, s lesz jó pár olyan nemzetközi produkció is, amelyek csak nálunk lesznek láthatóak. Ennél többet azonban most nem árulhatok el.
Szólj hozzá!