Figyelmet érdemel, hogy nem csak külföldön, de állítólag itthon is érzékelhető, hogy rohamléptekben fogynak a heti belépők, ráadásul az emelt szolgáltatásokat nyújtó fizetős kempingek már be is teltek, így már csak a hétnapos bérletet váltó „vadkempingezőknek” illetve a lakókocsisoknak, családosoknak és fogyatékkal élőknek tudnak kempingezési lehetőséget biztosítani a Szigeten.
Évek óta nagy sikernek örvendenek a Szigeten a különböző szolgáltatásokkal dúsított „speciális” kempingek, ahová idén is a belépőjegyük mellé külön válthattak jegyeket a magasabb komfortigényű látogatók. A legnépszerűbb a saját internetsátrat és ABC-t, sőt úszómedencét is biztosító VIP Kemping, de a különböző nemzeteknek (francia, olasz) dedikált kempingek - az adott nyelvet beszélő recepcióssal, a nemzet konyhájával, wifi-vel, csomagmegőrzővel és más extrákkal felszerelve - szintén már hetekkel ezelőtt megteltek.
Az érdeklődést látva a szervezők tovább bővítették a kapacitásokat, és új területen is kialakítottak egy emelt kategóriás kempinget, de a rendezvény előtt 6 héttel már ezek a sátorhelyek is elfogytak. Idén ráadásul már előre felállított lakókocsikat, sátrakat és faházakat is foglalhattak maguknak a vastagabb pénztárcájú fesztiválozók, de ezeket a lehetőségeket is mind elkapkodták.
Már csak a saját lakókocsival érkezők számára kialakított Karaván kempingben és a konténerekből kialakított hotelszobákban maradtak még korlátozott számban szabad helyek.
Két speciális kemping is lesz az idei Szigeten, amit csak azok vehetnek igénybe, akik az oda belépésre jogosító feltételeknek megfelelnek. Az egyiket a kisgyerekkel érkező családosoknak alakítják ki, ahol játszótértől szakképzett baby sitterek-ig, a pelenkázótól a bébiétel melegítőig, különböző „gyerekbarát” szolgáltatásokkal várják a családokat, a másikat pedig a fogyatékkal élők számára alakítják ki, az ő speciális igényeiket kielégítő zuhany és wc kapacitással felszerelve.
Gerendai Károly főszervező szerint még soha nem volt ilyen nagy az érdeklődés a Sziget iránt. „A rendezvény előtt hat héttel a bérletek több mint 80 százaléka elfogyott, ami már most több, mint a tavaly eladott összes heti bérlet” – nyilatkozta, aki ezt főleg az elmúlt 2 évben végzett és mostanra beérő fejlesztésekkel és a Sziget kezdetének egy héttel későbbre tolásával, és ennek következtében erősebb sztárfelhozatallal magyarázza.
„Bár az elején egy kicsit tartottunk tőle, már biztos, hogy jó döntésnek bizonyult, hogy egy héttel későbbre toltuk a fesztivált” – mondta Gerendai, aki szerint a változások a magyar közönség körében is pozitív visszajelzésre találtak.
„Végre megfordult a trend, és a hazai közönség körében is nő az érdeklődés” – mondta a főszervező, aki szerint „ha ilyen tempóban fogynak a jegyek, akkor könnyen lehet, hogy a Sziget történetében először – a véges befogadóképesség miatt – már a fesztivál kezdete előtt le kell állítani a bérletek eladását.”
Szólj hozzá!