A RHCP-projekt egyben visszatérést is jelent Fincher zenei gyökereihez: mielőtt az 1992-es „Alien 3” című filmmel debütált volna, olyan korszakalkotó klipeket rendezett, mint Paula Abdul „Straight Up”, Madonna „Express Yourself” és »Vogue«, valamint George Michael „Freedom!” című száma. '90." (Fincher utolsó nagy zenei videoklipes fellépése Justin Timberlake „Suit & Tie” című filmje volt 2013-ban).
Az Emmy-díjas Netflix sorozat, a „Love, Death + Robots” nemrég megjelent negyedik évadának részeként készült animációs rövidfilm Chad Smitht, Flea-t, Anthony Kiedis énekest és John Frusciante gitárost marionettbábukként ábrázolja a színpadon.
Az egész onnan jött, hogy sokak (kb. 80 ezer ember) emlékezetébe örökre bevésődött az a 2003-as nap, amikor a Red Hot Chili Peppers az ír dombvidék lankái között játszott.
A 90-es évek közepének némileg visszafogott időszaka után a Los Angeles-i alternatív rockzenekar újjáéledt az 1999-es – később nyolcszoros platinalemezes – „Californication”-nel és annak 2002-es folytatásával, a „By the Way”-jel, amelyről a listavezető „Can’t Stop” című kislemez is született. A pillanat megünneplésére a RHCP egy stábbal dokumentálta a Slane Castle-i fellépésüket, ahol egy egész napos zenei műsorral rukkoltak elő, amelyen – egy későbbi koncertfilmre készülve – többek között a Foo Fighters és a Queens of the Stone Age is fellépett.
„Most már mindent lefilmezünk, de akkoriban ez egy nagy forgatás volt” – emlékezett vissza nemrég Smith, a zenekar dobosa. "Az elején elrontottam valamit – amit más nem vett észre, de mi igen –, és Flea-vel egymásra néztünk, egy olyan »Ó, baszki«-tekintettel. Elnevettük magunkat, és azt hiszem, utána már nem is gondoltam rá, mert a közönség annyira bepörgetett. Az energia hihetetlen volt.”"
A filmben is láthatjuk, ahogy a marionett-zenekar a szám lendületes punk-funk ritmusán lovagol, megvannak benne Flea jellegzetes mozdulatai is, Kiedis pedig egy rajongó mobiltelefonjával szelfizik; sőt, egy ponton a tömegben lévő nők egy csoportja még mellet is villantanak a frontembernek.
A bábok nem igaziak – az egész hatperces epizódot számítógéppel generálták.
De ahogy mozognak...
Fincher azt mondta, tudta, hogy a bábkoncepciójához „egy olyan zenekarra lesz szükség, amelyet már a mozgásuk alapján is azonosítani lehet”, és ez meglehetősen jól illik a zenekarra.
„Úgy érzem, Finch megragadta a lelkemet” – mondta a 62 éves Flea, aki évek óta ismeri a rendezőt. A basszusgitáros emlékezett rá, hogy a „Can’t Stop”-ról beszélgettek Fincherrel egy közös barátjuk házában, mielőtt leforgatták volna a filmet:
„Arról dumáltam, hogy még mindig ugrálok a színpadon és a testem még mindig nagyon jól működik, de például régen csináltam szaltót gitározás közben – már félek megpróbálni...” Finch erre azt mondta: »Hát, a Báb-Flea meg tudja csinálni.«”
Ami meg a másik két emlegetett zenekart illeti,
a Queens of the Stone Age júliusban Budapestre érkezik, de most nem emiatt van tele velük a zenei sajtó, hanem azért, mert olyan helyen készítettek koncertfelvételt, ahol még soha senki nem zenélt. A Foo Fighters pedig azzal került a lapok címoldalára, hogy több mint féléves hallgatás után
meghirdették a visszatérő koncertjüket, de ezt a pozitívnak mondható üzenetet tegnap egy másik hír agyoncsapta – ismét a gödörbe taszítva
Dave Grohl amúgy is megtépázott népszerűségét–: a
Taylor Hawkins halála után elárvult dobszerkó mögé beülő
Josh Freese közösségi oldalain tudatta, hogy minden előzmény nélkül kirakták a bandából, hozzátéve, hogy pályája 40 éve alatt ilyen soha nem fordult elő vele. Mindezt telefonon. Két év együttzenélés után... A zenekar nem indokolta a döntését a dobosnak, a közönségével pedig – szokás szerint – semmit sem közölt, mindenki Freese posztjából értesült, de már megindultak a találgatások, hogy talán
Hawkins roppant tehetséges fia, a mindössze 18 esztendős
Shane Hawkins fog beülni a dobok mögé, bár egyetértünk egy kommentelővel: Shane-nek a saját útját kellene járnia ahelyett, hogy egy raklap 50 pluszossal lóg...
Red Hot Chili Peppers, Netflix, Love, Death + Robots
Szólj hozzá!