Menopauza

Father Figure: Taylor Swift George Michael előtt tiszteleg új albumán

2025/10/05  ·   Lemezbemutató   ·  koncert.hu

A The Life of a Showgirl (az albumról készült írásunkra a cikk végén található link vezet) egyik kiemelkedő darabja a „Father Figure”, amelyben Taylor Swift George Michael 1987-es klasszikusa előtt tiszteleg. A dal nem egyszerű feldolgozás, hanem tiszteletteljes főhajtás: Swift az eredeti dallam- és gondolatvilágot interpoláció* formájában szövi bele saját zenéjébe.

Father Figure: Taylor Swift George Michael előtt tiszteleg új albumán

George Michael örökösei – Michael Estate – nyilvánosan is köszönetet mondtak az énekesnőnek, amiért „ilyen különleges módon” emlékezett meg a legendás előadóról, ami alatt a források szerint azt értik, hogy Swift úgy hozta közel az 1987-es klasszikust az új generációhoz, hogy közben megőrizte Michael dalának eredeti, mély érzelmi jelentését. A gesztust a rajongók és a kritikusok is elismeréssel fogadták, hiszen ritka, hogy Swift ennyire közvetlenül kapcsolódjon egy korábbi ikonhoz.

George Michael eredeti Father Figure című dala 1988-ban az amerikai Billboard Hot 100 lista élére került, és a Faith album egyik legikonikusabb darabja lett. A Father Figure klipje legalább annyira emlékezetes, mint maga a dal. George Michael 1988-ban forgatta a fekete-fehér videót Andy Morahan rendezésében, a főszerepet a szupermodell Tania Coleridge alakította. A klip akkoriban a MTV egyik legtöbbet játszott videója lett, és a későbbi zenei videók számára is irányt mutatott: megmutatta, hogyan lehet egy popdalból mozgóképes műalkotást formálni.

A számot azóta számos előadó – például LL Cool J, Tori Amos, Sam Smith – dolgozta fel vagy idézte meg, de Swift verziója abban különleges, hogy nem kívülről közelíti, hanem a dal szimbolikáját építi be a saját történetmesélésébe.

De miért pont ezt a dalt választotta Swift?

Taylor Swift az Amazon Music albumismertetőjében elmondta, hogy a Father Figurea hatalmi viszonyokról, a mentor–tanítvány kapcsolatok dinamikájáról és a múltból örökölt minták újraértelmezéséről” szól. A dal így egyszerre személyes vallomás és tisztelgés Michael zsenialitása előtt. Swift arról is beszélt, hogy mindig csodálta George Michael dalszerzői bátorságát, szerinte „olyan helyekre vitte el a popzenét, ahová senki más nem mert menni”.

A Father Figure tehát nem nosztalgikus gesztus, hanem tudatos párbeszéd két generáció között – egy ikonikus dal új, 21. századi kontextusban.

A The Life of a Showgirl egészében is a zene és sztárkultúra történetére reflektál, de a Father Figure talán a legszemélyesebb fejezete ennek a párbeszédnek. George Michael eredeti üzenete – a szeretet és az emberi kapcsolat iránti vágy – Swift előadásában új értelmet nyer: generációk közötti kapoccsá válik.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

*A popzenében az interpoláció azt jelenti, hogy egy előadó nem az eredeti hangfelvételt használja, hanem újra feljátssza vagy elénekli annak egy részletét. Taylor Swift a Father Figure című dalban nem George Michael eredeti felvételét vágta be (sampling), hanem újraénekelte, újraértelmezte annak egy részletét – az eredeti sorokat és dallamot megtartva, de saját zenei kontextusban. Ezért hivatalosan engedélyt kellett kérnie Michael örököseitől.

 

Nincs könnyű élete egy showgirl rajongójának: Taylor Swift új albuma hétféle kiadásban érkezik

Taylor Swift, The Life of a Showgirl

 

 

Szólj hozzá!


A Turbinában mutatkoznak be a Hangfoglaló feltörekvő előadói

A Turbinában mutatkoznak be a Hangfoglaló feltörekvő...

A magyar kultúra napja nemcsak a múltról meg a hagyományokról szól, hanem a jövő tehetségeiről is. 2026. január 22-én, csütörtökön a Turbina...
 
Koncert naptár
Töltsd fel az oldalrakoncerted, helyszíned, zenekarod

Beth Hart és a Pink Martini idén tuti eljönnek – teljes a VeszprémFest 2026-os programja

Tavaly a VeszprémFest közönsége két várva várt fellépőt is nélkülözni kényszerült: Beth Hart és a Pink Martini egyaránt lemondta koncertjét, komoly kihívás elé állítva a szervezőket. 2026 azonban kárpótol mindenkit: mindkét előadó ott lesz a fesztiválon, csakúgy, mint Juanes és a Kraftwerk.

Brian Hugh Warner, azaz Marilyn Manson kilenc év után visszatér Budapestre

A botrányokra és ikonikus vizuális világra épülő előadó legutóbb 2017-ben adott teltházas koncertet a Budapest Parkban, és akkor még senki sem gondolta, hogy közel egy évtizedig kell várni az újabb találkozásra. Most azonban visszatér: 2026. július 22-én ismét a Park színpadán áll majd.

Jön a Prodigy! Fesztiválhíreket mondunk

A 2026-os nyár már most erősen körvonalazódik: világsztárok térnek vissza Magyarországra, ikonikus hazai előadók sorakoznak a plakátokon, a fesztiválszezon pedig minden eddiginél korábban indul. Elektronikus legendák, pophimnuszok és nagy közös éneklések – most éppen Soprontól Szegeden át Székesfehérvárig. A többi...

Biffy Clyro basszusgitárosa nem jön a Szigetre – de van másik!

A skót Biffy Clyro hivatalos közleményben jelentette be, hogy basszusgitárosuk, James Johnston nem csatlakozik a zenekar közelgő koncertjeihez és turnéihoz, köztük a nyári Sziget Fesztiválon várható fellépéshez sem.
Új koncertek